Annandag påsk

ad3

Idag var det ju sista dagen på påskledigheten så jag och Gustav tog en avslappnad dag i Göteborg. Först åt vi lunch och sen gick vi omkring tills pojkarna somnade. Då var det nästan som att vara på tu man hand! Vi gick till slottskogen och satte oss där och fikade.

ad2

Jag var väldigt lat med kameran (hallå, försökte ägna mig åt min man) men jag fick en bild på våra festisar. Gustav skrattade åt mig när jag tog den men det får representera eftermiddagen.

ad8

Den här bilden på Sam får representera resan dit. Vi tog pendeln istället för bilen och han var så fascinerad över dörrarna som öppnades och stängdes med jämna mellanrum. Vi satt precis vid en av ingångarna och han glodde ut ALLA som gick ombord. Jag var mest road över att se vilka som tittade på honom och log…och vilka som skruvade lite obekvämt på sig.

ad9

När Sam ler blir han en hybrid av en bebis och ett monster. I love it.

ad4

Efter en (ganska lång) sväng hos Matilda promenerade vi genom stan för att åka hem igen.

ad5

Då stötte vi på min syster Josefin!

ad6

En vacker tjej det där. :)

ad10ad11

När vi var i Alingsås igen mötte vi en gammal klasskamrat till Gustav. Han frågade om vi hade tvillingar (får ganska ofta den frågan pga dubbelvagn) och när vi sa att det var 1,5 år mellan dem så kollade han ner i vagnen och sa ”ja…en small och en medium”.

Det tyckte vi lät så kul så det skrattade vi åt på vägen hem!

//Today was our last day of easter (with no work for Gustav) so we spent the day in Gothenburg. Sam loved taking the train there and we loved having some nice grown-up time while both of them napped after lunch. //

3 comments

  1. Vilken mysig dag ni verkar ha haft! dagens bästa bild är på Sams monsterleende haha, extremt sött litet monster… gillar också bilden på Gustav bakifrån när han går i staden, fint :)

  2. Haha Åååååååååååååh vilken fantastisk bild på Sam när han skrattar. En tiopoängare! Var jättetrevligt att ni kikade förbi :) och så random att ni mötte josse! Älskar att promenera genom Göteborg. Bilden i stan har fångat den här sval vårkväll i Göteborg känslan perfekt. Love it! Congratulation on a great day

Kommentera

