Ur mitt bildarkiv

Igår satt jag och tittade igenom mina bildmappar (för att jag skulle göra backup på dem) och hittade lite bilder som jag inte lagt upp än. Tänkte att de kunde samlas ihop i ett eget inlägg. Här är några glimtar från det senaste halvåret:

a1

Från september då vi tog de första graviditetskorten och just hade fått reda på att vi skulle få en pojke till!

a2a3

Kanelbullens dag. Mamma/pappa/bebis-bulle.

a5 a6

I oktober stod jag inte ut med Sams långa nackhår längre så jag gav mig på att klippa det för första gången. Det gick inte så bra med trimmern (han gallskrek) så tillslut tog jag bara en sax och klippte bort allt det långa. Lyckligtvis var hans lätta, ljusa hår väldigt förlåtande för ojämnheter så det blev bra trots min misshandel. ;)

a7a8

En höstdag i botaniska där Sam skulle fotas av Nicklas!

a9a19

Haha, han fick jobba hårt för sina bilder. Sam var inte stilla en sekund (se bilderna här).

a10

Blev även några vackra bilder på Matilda och Karl.

a12

Min mage i november.

a13

När Sam började sova i egen säng. Älskar den här killen och hans miner.

a14

Snö i januari! Gustav var pappaledig för att Elis var nyfödd så han och Sam var ute mycket och lekte.

a15

Detta var när vi hade bott i huset i några veckor, Elis var född, sovrummet klart och livet började kännas mer normalt och mindre hysteriskt igen. :)

a16

När jag tog den här bilden tänkte jag att mitt ansikte skulle illustrera:  ja, här sitter jag….nyförlöst och ensam hemma med två små barn = no biggie

a17

Nu är alla flyttkartonger borta (ur synhåll hehe) men när de fanns kvar så älskade Sam att leka med dem och gömma sig bakom/i dem.

a18

Skrattade så mycket åt den här bildserien när jag tog den. Sam gick fram och klappade Elis, kunde sedan inte låta bli att försöka pilla i ögat. Gustav stoppar honom och säger nej…

a20

..och Sam blir hur nöjd som helst med sig själv. Haha.

a22

Jag älskade när Elis började knubba till sig.

a23a24

Älskade inte så mycket när Sam fick halsfluss men det blev några söta bilder av det.

a25

Till sist då. Det här är bara en random bild för ett par veckor sedan. Gillade Elis slapparstil när han somnade i vagnen.

//Some random pictures from the last six months that I never posted. //

3 comments

  1. Vad roligt med ett sånt här inlägg!! älskar verkligen första bilden, sam är en riktig charmknutte :)

  2. Håller med Emelia. Vilket höjdarinlägg!! Så kul att minnas tillbaka. Första bilden är ju så SÖT och vad lik han är sin mamma :) Man blir glad att av se Sam på bild, det leendet slår allt. Väldigt kul att se bakom kulisserna på vårt lilla fotoshoot också. Känns som det var så längesen. Härliga minnen! Nu är vi båda (ganska vana) tvåbarnsmammor :)

Kommentera

