En vanlig morgon

t1

Varje dag här hemma startar på samma sätt. Elis vaknar (alldeles för tidigt if you ask me) och jag ligger i sängen med honom och tänker att idag är kanske dagen som vi somnar om tillsammans och Sam tar sovmorgon i sin säng. Men istället hör jag de där lätta små fotstegen som springer mot vårt håll…och tada! två pigga pojkar.

t2

Nyvaken Sam, helt redo för en ny dag!

t3

En timme senare brukar de både ha fått frukost, nya blöjor och kläder för dagen. Detta var det som jag tyckte var allra svårast i början, jag stressade som en galning. Först för att få Elis att somna om – innan Sam vaknade – och sedan satt jag med bultande hjärta och gav Sam frukost. Bara hoppades att jag skulle hinna allt innan Elis vaknade igen. Nu 2,5 månad senare känns det betydligt lugnare. Man vänjer sig ju och blir bättre på allt med tiden.

t4

Mängden av blöjor som byts i detta hus är helt galet! Varje dag tar jag med mig en fylld soppåse ut för att slänga.

t5

Just denna morgon upptäckte Sam till sin stora glädje att Gustav jobbade hemifrån. Han hoppade upp i hans knä och satt där ett bra tag och bara tittade på.

t7

Så jag passade på att chilla lite med Elis. Han har kommit in i en sån ljuvlig ålder just nu. Börjar bli så rund och go och ger mig leenden nästan varje gång jag möter hans blick. Blir alldeles tokig ibland av denna bebisgoshet.

Och det var allt. För sen var morgonen över och vi skulle ut till BVC för mätning och vägning. Det gick bra, han fortsätter att växa så det knakar!

//Some pictures from an ordinary morning around here. //

One comment

  1. Så roligt att se lite vardagsbilder hemma hos Ynghammars! Närbilden på Sam är hur fin som helst( plus väldigt lik dig). Det lilla leendet!!!!! Charmar vem som helst den lillkillen

Kommentera

