Söndag med sjuårskalas

Här kommer lite bilder från vår söndag:

mm2mm1

Vi var på kalas för att fira Marta som fyllt 7 år. SJU ÅR!? Jag minns när hon föddes som om det vore igår.

mm3mm7

Det bjöds på smörgåstårta…som jag kan äta tills magen svullnar upp och jag spricker (alltså jag älskar det).

mm5mm6

Barnen hade tea-party med Martas nya guldiga servis.

mm8

Johanna, min äldsta syster och värdinnan. Supertrevligt fixat som vanligt!

mm9

Sam var i partymode.

mm10

Pappa körde sitt populära filmquiz medan de yngsta bebisarna chillade hos sina pappor.

mm11mm12

Elis och Edith. Två söta små dockor.

mm13mm15

Sam kramade sin mormor (hur upptagen han än är med att leka så har han alltid tid för gospaus) och Emelia kramade Rut.

mm14

Josefin var också där och på glatt humör!

mm16mm17

Sprakande bananasplit till efterrätt.

mm18

Barnen lekte tittut…

mm19

…och Edith fick en puss av sin kusin Rut.

Allt som allt några riktigt trevliga timmar tillsammans!

//Some pictures from our sunday when we celebrated Marta that turned 7 years old. We had a very swedish dish, smörgåstårta, with banana split for dessert. A lovely afternoon! //

5 comments

  1. Jippi. Ligger och ammar Edith och möts av nytt inlägg. Vilken underbar överraskning såhär kl 03.55. Gotta love it. Underbart att du tog med kameran. Ångrade mig lite när vi välv var där att jag inte tog med den också. Det var ju så fint fixat! Du har verkligen fångat det. Får en sån härlig vårig känsla av dina ljusa och fräscha bilder. Hur fina som helst! Bilderna på smörgåstårtan får mig dregla floder och den bästa bilden av alla är ju den på sam, rut och Karl. Älskar den!!

  2. Vad roligt det är att se dessa vackra inlägg som fångar känslan av härliga dagar vi har tillsammans. Min favvo blir nog tittut bilden med de tre små guldklimparna!

  3. Lyckad fest! Är så kul att kunna kolla på bilder från olika händelser genom dina fina bilder :) Älskar verkligen din blogg Lovisa!! förresten ska bli kul att åka den 3:de juni ;) dagens fulaste skämt hahah

Kommentera

