On the Flea

lopp1lopp2

I lördags mötte jag upp Josefin och Emelia, vi skulle till Göteborg för att gå på deras loppisevent på Svenska Mässan.

lopp3

Matilda fanns också på plats i Göteborg! Hon kom på den bästa idén att börja längst bort när vi kom in vid öppning. Det gav oss tid att titta runt i lugn och ro innan resten av folkmassan hann röra sig dit.

lopp6lopp4lopp10

Där inne var det loppis deluxe med mycket att titta på.

lopp11lopp12

Alla hade självklart sina fokuserade shoppingansikten på. Det hör ju till.

lopp7

Den här dockvagnen var jättesöt…men säljaren ville ha 1 000 kr för den. LOL yeah right.

lopp8lopp9

Vi rörde oss vidare till riktiga fynd istället. Som oanvända hattar och mössor från en gammal hattmakare! Stod där och provade länge, sen köpte Matilda en hatt och jag en mössa.

lopp13

Matilda fyndade även en fin gammal kamera.

lopp5

Jag tyckte att den här bilden på mig passade för vad som hände sen. Det hade fyllt på bra med folk och helt plötsligt var det knökat. Jag kunde inte ens titta på borden, fick lägga all fokus på att bara komma fram med barnvagnen. Alla tryckte sig förbi som om hela deras välbefinnande hängde på att de skulle hinna fram först till den där högen med urtvättade babykläder eller lådan med plastiga gamla leksaker. Så vi kände oss ganska nöjda och gick.

lopp15

Mot något mycket trevligare…lunch. :)

lopp18

Hade ett litet drama med Elis som gallskrek när vi kom in (sorry alla andra gäster) men han lugnade till slut ner sig när han fick mat. Efter det blev det den mest avslappnande stunden jag varit med om på hela veckan. Vi tog det bara lugnt och satt och pratade om allt möjligt, mest om semesterplaner för det känns kul att tänka på när det öser ner utanför.

lopp16lopp17

Pizza kändes helt perfekt gott att äta.

lopp19lopp20

Tack tjejer!! Jag tänkte flera gånger att det var så mysigt och att det inte spelar så stor roll vad man hittar på, det bästa är bara att få komma ut och umgås några timmar. Speciellt när man har så trevligt sällskap, det får vi göra om snart igen!

//My saturday when I went to a big fleamarket with Matilda, Josefin and Emelia. Afterwards we had pizza for lunch and talked about our future vacation plans. I had such a great time, hope to do it again soon! //

2 comments

  1. Vilka bra bilder det blev. Kände mig också så nöjd med dagen. Blev hur mysigt som helst ju! Bilderna på pizzan får min mage att vråla just nu, är så sjuuuukt hungrig!!!!

Kommentera

