Hush, little baby

Idag vid lunchtid var jag och fixade i köket medan Sam gick in och lekte i sitt rum. Efter en stund noterade jag att det var väldigt tyst från hans håll, man brukar ju alltid höra bilarna som kraschar i golvet eller hans musikleksaker. Men inget. Så jag vände mig om och fick se den här synen:

trötttrött3

Måste ha känt sig lite trött, för han hade bara lagt sig på mattan och somnat.

trött2

Har aldrig träffat någon som älskar att sova så mycket som Sam gör! Tyvärr är han inte gammal nog att själv få bestämma sina sovtider så jag fick väcka honom igen (vilket inte var så populärt).

trött4

Hans lillebror har dock inte ärvt det släktdraget. Jag bara antog att han skulle sova hela tiden som Sam gjorde, men han är då vaken mycket mycket mer. Ett trick jag har för när han är vaken (och helst vill bli buren) är att ställa honom vid fönstret, upptäckte att han älskar det.

trött5

Där ligger han bara och tittar ut. Vet inte vad det är som är så intressant men är han nöjd så är jag nöjd! Denna lilla piggelin till pojke. Sam började ju sova hela nätter när han var tre månader, jag får mindre och mindre hopp om att det kommer bli samma sak den här gången…;O

//Today I thought Sam was playing in his room when I discovered he’d just fallen asleep right on the floor! That boy sure loves sleeping. My other boy loves it a lot less than I counted on…he’s awake so much more than Sam was his age. He does like it when I put him in the stroller right next to the window, he’ll just lie there with big eyes looking out. //

6 comments

  1. Fina pojkar båda två! Jag tycker det är fascinerande hur olika barn är i sin personlighet redan från början.

  2. Naaaw. Fina bröderna Ynghammar. Sam är ju helt bedårande där han ligger så fridfullt mitt i lekrummet. Elis har en förtrollande blick. Så vacker. Föräldraskap handlar om att hitta små trick och knep som passar ens barn bäst

  3. Söta Sovande Sam :). Vet inget barn som berhärskar sömn mer än han. Han tog nog alla sömngener, fanns inte mycket kvar för Elis. Han är så underbar lilla storögat :).

Kommentera

