Grattis Sigrid (India-style)

Igår gjorde vi vår första riktiga familjeouting sen Elis kom till världen, något jag hade sett fram emot hela veckan. Egentligen skulle vi ha varit hos Gustavs familj förra lördagen men så kom sjukdom i vägen så vi fick stanna hemma ändå. Jag tyckte det var väldigt tråkigt då så det var skönt att det inte blev en upprepning den här veckan. Vi skulle nämligen fira min yngsta syster Sigrid som fyllde 16 år!

out1

Jag och Elis är redo för avgång. :D

out3

Det var indiskt tema på middagen för det hade Sigrid önskat. Hon och mamma hade gjort SÅ fint, det var bara jag som var dålig på att gå runt och fota allt.

out2out23

Men jag fick med två detaljer! Tavlan som Sigrid hade målat och elefanten som hon tillverkat, både just för det här tillfället. Superpyssligt ala Sigridstyle.

out4

Min syster YOU-SO-FINE (Josefin).

out5

Och min syster the tigress (Matilda). Vi saknade alla Johanna och Emelia som inte var på plats den här gången.

out11

Men Lollo var där! Hon är vår kusin men känns mer som en extrasyster, blir alltid glad av att träffa henne (och detta tillfället var inget undantag).

out7out8

Alltså de här två killarna. De börjar redan bli kompisar. På den översta bilden tog Karl Sam i armen och så sprang de skrattandes sida vid sida. Såååå gulligt!!

out9out10

Vi är bortskämda med att mamma lagar god mat men detta var verkligen wow. Det fanns så mycket gott, massa olika grytor och röror och allt var från indiska recept.

out12

Här står mamma och berättar om vad alla rätter heter, vad de innehåller och vilken starkhetsgrad de har – medan Matilda dokumenterar. Hon var tvärtemot från mig väldigt duktig på att fånga alla detaljer.

out14

Viktig tradition i vår familj är att man får äta på ”you’re special today”-tallriken när man fyller år.

out15

Det söta födelsedagsbarnet. Tänk att hon redan är 16 år!

out16out13

Sam åt sitt naanbröd som en riktig finsmakare, kolla lillfingret.

out17

Edith, nu får du sluta vara så söt..jag står inte ut med mer!!

out19

Morfar har redan en speciell plats i Sams hjärta. :)

out21

De här två har en speciell plats i mitt!

out20

Och Elis förstås. Han låg och tittade storögt på sin massiva familj. Welcome to the crazy life! ;)

Nu är det alltså 16 år sedan Sigrid föddes, jag var tio år då och minns det precis. Som jag tyckte om att ta hand om henne när hon var liten, jag har fortfarande lite svårt att fatta hur stor hon blivit. Den sötaste bebisen har blivit den sötaste tjejen! Hon är rolig och påhittig, en riktig ”one of a kind”-tjej som alltid har kört sitt egna race. Vi andra önskar att vi bara var hälften så cool som hon är. Grattis på födelsedagen, Sigrid!

//Yesterday we celebrated my youngest sister Sigrids birthday with an indian dinner (her request). Sigrid and mom did such a great job with decorations and mom made the most delicious buffe. This was Elis’ first big family outing and he fit right at home. Happy birthday, Sigrid – you’re the coolest girl I know!! //

5 comments

  1. Yippeeeey! Vet inte hur många gånger jag uppdaterat din blogg idag. Är man patetisk för att man går in på sin systers blogg typ 15 gånger om dagen?! Känner mig nog lite ensam här borta i Göteborg….

    Duktig du har varit på att fånga alla människor. Själv kom man hem med ett minneskort fullt av detaljbilder. Måste lära mig av dig. Det är ju faktiskt människorna som är roligast att titta på. Sista bilden på Elis… LÄGG AV. Han är ju så vacker.Och visst är han en äkta Stode på bilden? Tycker mig se likheter mellan honom och pappa!

    OCH oops, hade glömt min uberklumpiga tigress-kommentar haha. Hade hellre varit en seal om man ser ut som du gör på de översta bilderna när man fött barn för en månad sen. VA-VA-VOOM

    1. I så fall är jag lika patetisk för jag går in på din lika ofta. Även när du just uppdaterat och jag vet att det är typ 0% chans att det finns ett nytt inlägg..hehe men man kan ju alltid hoppas…

      Jag tyckte också att han var lik pappa där!! Något med minen han gör, pannan/ögonen/munnen-kombon.

      Tigern och sälen hahaha, redan en classic. Fenks, vad snäll du är…extra kul att få höra efter 9 månader av FAT-FAT-BOOM. ;)

  2. Underbara bilder. Fantastiskt hur dina och Matildas bildserier kompletterar varandra. Retar mig lite på att jag höll en pappersbunt med recept i handen. Varför? Sista bilden på Elis är såååå fin. han tar verkligen in omvärlden med stor förundran.

  3. ÅÅÅH bilden på sam och karl, så underbart… hade velat vara med och se det. OCH lovyBABE så snygg du är :) Saknar Elis och Sam, men senast fredag ska jag äntligen få träffa dem! :D VIlken fest det såg ut att vara

  4. Vilka härliga bilder, känns nästan som jag var där. Du är duktig på att fånga en upplevelse på bild. Håller med alla andra, fantastisk bild på lilla Elis!

Kommentera

