Jättebabyn

ja2

Sam har sovit i sin säng tre nätter i rad nu, jag och Gustav är både (glatt) förvånande över hur bra det går! Men igår när jag skulle gå och kolla till honom under kvällen så högg det till i hjärtat när jag såg honom ligga där själv i sängen. Han såg så stor ut och jag fick kämpa mot impulsen att plocka upp honom och bära honom till vår säng ”där han hör hemma”. Man vet ju att man hade ångrat det sekunden man hade gjort det men ibland blir man så fånig som mamma.

ja7

Tror att jag omedvetet kompenserade genom att köpa en pyjamas med fötter på – i den ser han ut som en gosig jättebaby. Och det får han gärna göra för min del!

ja4ja3

Jättebabyn som alltid är på språng. Det blir allt svårare att fånga honom på bild innan han rymmer iväg från mig. ;)

ja5

En liten disclaimer: försökte få till de här bilderna utan napp. Men det hade Sam andra åsikter om:

”-nice try, mommy…but i’ll be taking that back now.”

//Sam has slept in his own big boy-bed three nights in a row! Being a silly mom though, I had a little freak out over how big he’s getting…so I got him PJs with footies that makes him look more like a baby again. All better. ;) //

3 comments

  1. ÄLSKAR såna pyjamaser med fötter på. Så supergulligt. Och Sam är en underbar liten jättebaby. Så skönt för er att det verkar gå så bra med hans nattvanor! Måste vara pga hans duktiga föräldrar

Kommentera

