Babystund

Igår fick jag roligt besök från Matilda och Johanna under förmiddagen. Och efter lunch när Sam hade somnat var det bara jag och Matilda kvar med våra småttingar. Det blev en så lugn och mysig stund där vi bara satt och pratade och hade våra små bebisar i soffan med oss.

bbm1

Matilda och Edith. Är så glad över att få uppleva de här babyåren tillsammans med mina systrar. Att alltid ha sina bästa vänner att fråga om råd och prata av sig till, det är hur bra som helst.

bbm6

Söta charmtrollet! Edith föddes i augusti och jag har alltid tänkt på henne som en liten plutt men nu blev hon helt plötsligt jättestor.

bbm4bbm5

Mina dagar handlar mycket om Sam (medan Elis snällt ligger och sover) men på kvällarna efter Sam har lagt sig så blir det våra stunder tillsammans. Jag vet ju hur läskigt fort det gick med Sam så jag försöker njuta allt vad jag kan av denna ljuvliga babyperiod. Sitter med Elis och insuper allt som är honom, för varje dag får jag lära känna honom lite bättre. Tänk att vi har fått en till, det är en helt underbar känsla.

bbm8bbm9

Edith var väldigt nyfiken på sin lilla kusin och ville gärna komma fram och hälsa. ”-Det gjorde du bra, moster!” tyckte hon och såg genast framtiden med en ny, rolig lekkamrat. Ett klokt litet barn. ;)

//Got a quiet moment today (while Sam took his nap) to sit with my sister Matilda and just hang out with our youngest babies, Elis and Edith. I know all too well that time flies when it comes to new babies so I’m trying to take the time and really enjoy this stage of his, I must say all that is him is pretty wonderful right now. //

3 comments

  1. SÅ FINA bilder! Älskar dem allihop. Speciellt när Edith håller i Elis hand. Edith och Elis. De blir nog bra vänner. Var så mysigt att hälsa på :) MEN varför ingen bild på vårt ”gofika” haha!

Kommentera

