Elis.

Nu har dockan här hemma fått ett namn och han ska heta Elis. Det är ett väldigt speciellt namn för min farfar hette det och jag har sedan tonåren tyckt att det varit så vackert och tänkt att jag gärna skulle vilja döpa ett framtida barn till det. Nu kom det barnet!

Elis med pappa:

elis§elis2elis14elis3

Vår andra docka fortsätter att härja här hemma. Han tycker ju att renovering är det mest spännande ever och är överlycklig om han får vara med och springa i rummet medan pappa håller på. Här snackar han lite taktik med farfar dagen de la nytt golv (bara lister kvar sen kan vi flytta in!!):

elis5elis6

Fast sen blev han utelåst och det var lite för förkrossande så vi gick ut och lekte med kusinerna på lekparken istället.

elis7elis8

Sam och Nils lekte lekparksvarianten av Romeo och Julia.

elis9

Rut var på plats med och glad som vanligt.

elis10

Johanna har redan hittat genvägen till Sams hjärta som är att lyfta upp honom (han väger inte lite den grabben) och låta honom åka rutschkanan om och om…och om igen.

elis11

Min gulligaste bebis som fortfarande är min bebis trots att han helt plötsligt ser megastor ut!

elis12

Sam berättar något för oss och Nils tar tydligt avstånd från det där omogna babysnacket…;)

elis13

Emelia får avsluta inlägget. Hennes mössa lyser verkligen upp tillvaron i vintermörkret. :)

//We have a name for our little guy and its Elis! It’s very special to us since it was my grandfathers name and I have always found it so beautiful, feels great to be able to give that name to our son. Also some pictures from Sam playing outdoors with his cousins Nils and Rut. //

6 comments

  1. Kommenterar aldrig bloggar men det här känner jag att jag måste skriva :) hade aldrig hört namnet Elis innan min mamma berättade att deras son (hon och hennes sambos, min halvbror) skulle heta det. I början var det ovant i och med att jag aldrig hört det innan, men det är ju ett så himla fint namn!! Lycka till med huset, nya lilla killen och så storebror såklart :) kram

    1. Men vad kul! Jag har aldrig träffat någon som heter Elis förutom farfar :) Kul att du kommenterade och sa det och tack för lyckönskningarna!!

  2. Det är ett väldigt vackert namn. Passar en väldigt vacker pojke.Berätta mycket om farfar för honom. Han har stora skor att fylla!
    Grattis! Nu är han en familjemedlem på riktigt

  3. Kan inte få nog av bilder på denna fina pojk (och Sam också självklart) Jag vill ha meeeeer inlägg!! Var så kul att få träffa er dessa dagarna. Är verkligen imponerad av dig som mamma. DU klarar ju allt med en klackspark. Jag var heeeeelt lost in space när jag först blev tvåbarnsmamma… jag har helt klart mycket att lära från Lohweez

Kommentera

