Mitt 2013

mid1

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Säkert en massa saker som jag inte kommer på nu. Men det största är nog att vi blev husägare! Och så testade jag sill för första gången på midsommarafton.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?  Japp! Min syster Matilda blev mamma för andra gången i augusti när Edith kom.

gravid3

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?  Den dagen i maj då jag fick reda på att jag var gravid igen. Och den 4:e juli när Sam fyllde ett år, kändes som en stor milstolpe.

Dog någon som stod dig nära? Både min farmor och min gammelmoster dog i år. :(

bad1

Vilka länder besökte du? Budapest i januari, det blev Sams första utlandsresa. Sen åkte vi till Cypern i april och jag åkte själv utan Gustav och Sam till London i september.

Bästa köpet? Om jag inte får säga huset så säger jag vår nya dubbelvagn som jag beställde i mellandagarna. Längtar så efter att få börja köra den.

no26

Gjorde någonting dig riktigt glad? Många saker, känns som att det har varit ett riktigt bra år. Men mest är jag glad för att jag har min familj och att den snart kommer att utökas med en person till. Och hur klyschigt det än låter så gör faktiskt Sam mig glad varje dag…;)

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? En kropp som kan röra sig fritt utan tjock mage? Haha, jag vet att det kommer att hända inom en snar framtid men just nu känns det låååångt borta.

k1

Vad önskar du att du gjort mer? Hittat på mer saker när både jag och Gustav varit lediga. Det är så lätt att man inte orkar i stunden. Men man ångrar sig aldrig i efterhand när man väl kommit iväg och gjort det.

Vad önskar du att du gjort mindre? Definitivt oroat mig mindre. Hade ingen aning om hur lätt det är att bli en supernojig mamma!

Favoritprogram på TV? Hehe, gillar inte den här frågan. För ett par veckor sedan hade jag sagt Sons of Anarchy…men inte längre. Nu vet jag faktiskt inte vad jag skulle säga.

Bästa boken du läste i år? Jag har inte läst alls mycket böcker i år och ännu färre som jag verkligen tyckte om. Men jag läste Ender’s Game förra veckan och gillade den så det får bli den bästa.

Största musikaliska upptäckten? Eh….oj. Motvilligt Katy Perry. Gustav upptäckte för ett par veckor sedan att Sam älskar att titta på hennes musikvideor (speciellt Roar) så nu har jag hört de där låtarna alldeles för många gånger.

h11

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Har inte jobbat på hela 2013. Men om man tar mitt jobb som mamma så är min största framgång att jag varit så trött och gravid men ändå tagit hand om en aktiv liten 1,5-åring. Kommer säkert själv titta tillbaka och imponeras. ;)

Din största framgång på det privata planet? Hur allt löste sig och föll på plats när det gäller vårt nya hem. Så otroligt glad för det.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag har inte varit ledsnare. Men mycket tröttare!

Vad spenderade du mest pengar på? Känner att det är ett återkommande tema men ganska självklart huset. Och mer pengar kommer att spenderas där.

lon15

Något du önskade dig och fick? Ja, en ny kamera i födelsedagspresent av Gustav. Det hade jag verkligen önskat mig länge!

Något du önskade dig och inte fick? En hiss så jag hade sluppit släpa Sam upp och ner för 3 trappor varje dag…pust. Men det problemet kysser jag alldeles strax adjö.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Jag firade den hemma hos mamma och pappa med middag ute på altanen, en massa familj omkring, sommar och god mat i MASSOR. Det blev supermysigt.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? På senaste tiden hade jag kunnat leva utan alla dessa sammandragningar och förvärkar…

bw1

Mest stolt över? Kanske inte stolt men jag är väldigt glad över att jag startade den här bloggen i januari. Det har gjort att jag tagit mig i kragen och börjat ta mer kort. Har så lite ordentliga kort från Sams första månader och det ångrar jag. Men sedan dess har det blivit ändring på det! Är så kul att kolla tillbaka och spara på alla kort som man tagit.

Högsta önskan just nu? Att förlossningen ska gå bra!!! Det är nästan allt jag önskar just nu…

Tack för detta året, 2013! Ser fram emot 2014, tror att det kommer bli ett riktigt spännande år det med. Om några veckor kommer det i alla fall inledas med ett stort BAM. ;D

6 comments

  1. Berätta mer om huset! så himla nyfiken! har ju läst din serieblogg himla länge och nu ba, boom! ett hus! haha :) (såklart behöver du inte berätta för nyfikna bloggläsare, men lite bilder iaf.. haha. )

    1. Jag ska visa en massa bilder! Har inte gjort det än för att vi flyttar in först imorgon…men prio ett kommer vara att fixa med huset så det är det jag kommer att blogga om :)

  2. Det låter som ett spännande år och jag tror att kommande år kommer att bli ännu mer spännande med nytt hus och en ny bebis…med allt vad det innebär. Ser fram emot att läsa och se bilderna! :D

    Jag tänkte också skriva en summering av året och undrar om jag får använda de här frågorna till min blogg? Jag skriver självklart att frågorna kommer från dig. :)

Kommentera

