Lite jul kommer lastat

Den här julen kommer jag minnas som den som var minst julig av alla jular jag någonsin varit med om. Det försvann någonstans mellan bebis som växer så det knakar därinne och flytten till hus. Jag har varit dålig på att ta kort för att vi haft så mycket annat att tänka på. Men jag tänkte att ett samlat julinlägg får jag lägga upp, från de gånger som kameran varit med.

På fredag flyttar vi in till huset. Några veckor till av hektisk kaos, sen hoppas jag det lugnar sig. :)

jul1

På Lucia gick vi upp tidigt och lussade hos Gustavs föräldrar. Sam klistrade sig direkt hos favoritfarfar.

jul3

Sen lussade vi även hos mina föräldrar och där fick han sällskap av Rut och Nils så att de bildade ett litet tomtetåg.

jul2

Rut och Sam visste instinktivt hur man skulle använda ljusen.

jul4

Granskar morfars bilder på kameran…

jul5

*ICKE GODKÄNDA*

jul6

Sen var det julavslutning för babyrytmiken och då fick alla barnen sitta på scen och sjunga några sånger…a.k.a. vi föräldrar fick sjunga några sånger….

jul7jul8

Alltid roligt att hänga med pappa som varit ledig 2 veckor under jul!

jul9

Jag blev ledsen över hur lite julstämning jag känt i år så kvällen innan julafton satt jag uppe och gjorde egna etiketter till julklapparna. Då kändes det lite bättre.

jul10jul11

JULAFTON! Sam hjälpte sin farfar att dela ut julklappar (mer om det längre ner).

jul20

På annandagen firade vi med min familj!

jul13

Sigrid älskar att sätta på en fejkbrasa på Netflix men jag tycker den är jättejobbig. Känns som att rummet blir tio grader varmare, speciellt när man sitter precis bredvid. Sam gick bara fram och försökte blåsa ut den.

jul14

Sam, som btw är helt besatt av bilar, fick en bärgarbil av mormor och morfar. Det var den enda julklappen han var intresserad av att öppna, sen tog han den bara och stack iväg för att leka.

jul15

Underbar liten tjej som precis har börjat promenera runt.

jul16

Roligt nog blev det bacon-tema på en hel del julklappar. Emanuel fick den äckligaste som var tandkräm med baconsmak….men det gavs även bort jellybeans med baconsmak och Baconnaise. I mitt gravida och lätt illamående tillstånd låtsades jag som att de där produkterna inte existerade…;)

jul17

Marta fick en söt mössa som virkproffset Josefin hade gjort.

jul18

Gustav fick inte den här bollen men han blev besatt av att lösa den. Det var en liten kula man skulle få igenom en massa hinder. Sånt som han älskar men som jag tröttnar på direkt. Han satt med den i flera timmar, skojar inte. ;)

jul19

Josefin fick den mest personliga och fina julklappen av Matilda. Hon hade målat ett porträtt och ramat in.

jul21

Jag borde vara van vid det här laget men ändå blir jag ständigt hänförd över hur talangfull Matilda är. Den här teckningen är ju hur cool som helst!!

– – –

Till sist kommer en liten film. Jag hade som ambition att göra en med massa juliga klipp på släkt och vänner men i slutändan så filmade jag nästan ingenting. Bara lite på Sam som delade ut julklappar. Så jag klippte snabbt ihop det, tänker att det är kul att spara.

Årets julklapp till honom blev definitivt fordon av alla slag. Det är de som han har lekt konstant med sedan julafton. Sista klippet i filmen är från en lång film när han bara satt och lekte, lekte, lekte med sin bärgarbil.

Klicka på vimeo-loggan i högra hörnet för att se den i HD istället.

//A big load of pictures I’ve taken this christmas but never got around to post. We’ve been so busy, it’s been a wierd christmas. But on friday we move into our new house so in a few weeks when we’re settled in I hope that everything calms down. Until then we’ll stay busy I guess. ;) //

One comment

  1. Lite mysiga stunder har vi allt haft. Är ledsen att vi missade det söta nissetåget :(

    Älskade dina etiketter! Superjuliga och fina. Du gör alltid så fina inslagningar!

    T ackk för en mysig jul. Next up: nyår!

Kommentera

