Första advent

Första advent är en av höjdpunkterna på julen för mig. För det är då det börjar. Och i år har jag faktiskt kunnat hålla mig från att börja med julsaker innan dess (brukar tjuvstarta annars). Vi har som tradition att träffas och ha en stor julmiddag, lite försmak på julen fyra veckor tidigt. Och eftersom jag ville testa på min filmfunktion på kameran så filmade jag allt istället för att ta kort. Ibland är det kul att få fånga lite levande rörelser med!

Såhär såg vår advent ut: (klicka på loggan i högra hörnet för att se den i HD)

//Yesterday was the first of advent which we celebrate here in Sweden as the start of Christmas. Our family always makes a big dinner to try all the delicious christmas food. This time, instead of taking pictures, I thought I’d try and make a little video of our afternoon together!//

12 comments

  1. SÅ glad jag blev när jag såg att filmen var uppe. Har sett den alldeles för många gånger (enligt nicklas iaf). Så jättemysigt. Får bara härliga känslor. Älskar att Sam äter i ungefär varenda klipp på honom haha…Fler såna här filmer! men glöm inte ha med dig själv nästa gång!

    1. Det var en härlig första advent (som vanligt), jag var väldigt glad över att kunna få lite av det på film så man kan minnas!! Mina händer är med och dukar hehe…men nästa gång får jag kanske se till att vara med lite mer än så ;)

  2. Åh vad mysig video, fick verkligen julkänslor av den :-) om du undrar vem jag är så hittade jag hit från din serieblogg och har börjat följt din personliga blogg också. Tycker om båda din bloggar! du är verkligen duktig på att skriva och fotografera.

  3. Wao, vad duktigt du är, riktig proffsfilmare. Jättekul att se eran härliga familj. Och lilla ”matmonstret” Sam. Så gullig.

  4. ÅH vilken underbar film, med riktigt julkänsla har kollat hur många gånger somhelst! En sån här måste du göra under juldagarna med, fast med dig med mer såklart!!

Kommentera

