Välkommen till kusingänget, Edith

ed1ed2

Igår firade vi Matilda och Nicklas lilla flicka Edith som officiellt skulle få sitt namn. Sam hade varit så pysslig och gjort ett kort. ;)

ed3

Sen bar det av till kyrkan i Göteborg!

ed4

Sams ryggsäck köpte jag i London och det är en av mina favoritaccessoarer till honom just nu (man får ta det man kan med en pojke).

ed5

Huvudpersonen Edith med sin fina mamma.

ed6ed7

Det bjöds på Chicken Fajitas som slank ned väldigt fort! Matilda och Nicke lyckas alltid bjuda på så god mat.

ed8

Killarna njöt av sina chips…och även om det inte syns på bilden så satt Rut på golvet och njöt av allt som de kastade ner åt henne.

ed10

Pappa, Emelia och Matilda står och chillar lite efter maten.

ed9

Barnen chillade med (kolla bara Sam)…

ed11

…och var på allmänt glatt humör. Men jag skojade bara innan. De chillade inte alls utan sprang runt som vildingar allihop.

ed12

Mamma och min morbrors fru (som jag räknar som moster) Jannice.

ed13

När Matilda skulle öppna paket fick hon genast en fanklubb som iakttog varje drag. Alla ville se vad Edith hade fått.

ed14

Ja, alla. ;)

ed15

Sista ansträngningen för dagen var när mamma och pappa ville ha en bild med alla barnbarnen till årets julkort. Alla barn var övertrötta/vilda så det blev en riktig pers att få dem att sitta stilla. Men till slut gick det!

ed16

Får avsluta med en bild på tjejen vi alla var där för. Edith Inga Lovisa fick hon heta och jag känner mig förstås väldigt stolt och ärad över att få dela namn med denna lilla sockerbit. Hon är bara tre månader gammal än men har oss redan förtrollade av hennes docklika lilla ansikte med de plufsiga kinderna och charmigaste kopparröda håret. Ser verkligen fram emot att få lära känna henne mer i framtiden!

//Yesterday Matilda and Nicklas new daughter was officially named Edith Inga Lovisa and we had a great day celebrating her. Sam made her a card, we ate chicken fajitas and hung out while the kids ran around like little crazies. Looking forward to getting to know this cute little lady more in the future! //

3 comments

  1. Jippi vad kul med ett inlägg! Blev så glad när jag såg att du uppdaterat :)

    Tack igen för en fin dag. Alltid lika härligt att träffas hela familjen. Och är så glad att du och pappa tog kort så att minnena förevigades (var för stressad för att ta upp kameran själv)

    Älskar Sams lilla gulliga kort tillsammans med minipaketet. Edith (och jag) blev väldigt glada :D

  2. Baha! Jag älskar Sam på tavelbilden ”är det bara jag som bryr mig om att aktierna går ner?!”. Jättefina bilder!

Kommentera

