Amerikansk pannkaksfrukost

fd1fd3

Igår var det ju fars dag så Gustav fick önska frukost. Han ville ha en äkta amerikansk och det var jag också väldigt sugen på så win/win! Jag gick upp lite tidigare för att steka pannkakor.

fd4

Vår favoritdricka som tillbehör.

fd5

…och så ägg och bacon. Jag är lite besatt av blandningen av det salta i baconet/äggen med det söta från pannkakorna.

fd2

En nyvaken Sam gillade den här nya typen av frukost.

fd6

Vi hade vispgrädde och färska jordgubbar till pannkakorna. Jordgubbarna var väl inte extremt goda men jag visste att det fanns en stor risk till det….eftersom vi köpte dem i november.

fd8fd9

Trots lite sura jordgubbar så blev helhetsupplevelsen väldigt god.

fd10

Gustav fick ett kort från mig och Sam. Jag vet som att det ser ut som att det snarare är Sam som målat än mig…men nope. ;) Jag tycker det är kul att göra hemmagjort, även om jag inte är så bra på det!

fd11fd12

Lilla finsmakaren gillade Snapple. Igår tänkte vi extra mycket på och var glada för att vi har Gustav hos oss. Han är en underbar pappa till Sam och det är jag glad för varje dag. Om ett par månader kommer pappaskillzen att testas ytterligare och det är både nervöst och spännande. Men roligt att det kommer en tredje medlem i ”vi älskar pappa”-klubben! :)

//Yesterday was fathers day in Sweden so I made Gustav a nice breakfast with pancakes, egg and bacon. Happy fathers day to our favorite daddy! //

3 comments

  1. Åhhh…. Jag är så hungrig och detta gör det inte bättre. Ser helt perfekt ut!!! Fina bilder också…. jelly in my belly

Kommentera

