Vecka 29

28

Jag lovade att jag skulle försöka bli bättre på att ta bilder på magen den här graviditeten. Med Sam tog jag alldeles för lite kort, och faktiskt inte ett enda ett med systemkameran. Bara sunkiga mobilkamerabilder som vi snabbt knäppte på en uppfläkt mage, förvånansvärt nog blev det inget jag ville spara. ;) Här är magen i vecka 29 (28+2).

28c

För bara ett par veckor sedan tänkte jag att jag inte kände av att jag var gravid nästan alls. Jag inbillade mig att det alltid skulle vara så. Men nej, tyvärr…nu känns det. Den där bekanta tungheten har smugit sig på; det tar emot att resa sig, böja sig ner och det blir svårare att hitta en skön vilande ställning med en mage som spänner.

28d28e

Min största utmaning just nu är Sam. Han är inte direkt fjäderlätt så jag kan inte bära runt på honom som jag gjort tidigare. Som en reaktion på det vill han bestämt bli buren hela tiden! Det har varit tuffa veckor med mycket sammandragningar men jag försöker minska på det så gott som det går. 11 veckor har jag kvar, det blir ju bara jobbigare och jobbigare mot slutet men jag känner mig glad att början och mitten gick så smidigt (inte ens illamående!). Då känns det lättare på något sätt att stå ut med den sista, plågsamma tredjedelen.

//I’m 28 weeks pregnant now! For the first time I’m really starting to feel the weight of it all and the last couple of weeks have been rough. My biggest issue is figuring out how to take care of Sam without lifting him so much. 11 more weeks to go and I really feel like the hardest part has just begun.//

2 comments

  1. Vilken lagom och fin mage du har !!*avis* vid denna tid var jag stor som ett berg…. Det är kul att titta tillbaka på såna här bilder sen. Så fortsätt dokumentera även om det inte känns särskilt kul i stunden. Tycker du fick till en härlig bildserie och fångade verkligen känslan av att vara höggravid med en liten på köpet :)

  2. Den sista bilden skulle kunna sammanfatta min sista tid som gravid ( och min första tid efteråt också för den delen) håll ut!!

Kommentera

