Sam i Botaniska

I lördags blev Sam fotad i Botaniska Trädgården i Göteborg av Nicklas Lärka = vår absoluta favoritfotograf här i familjen! ;D Jag tycker att det är så speciellt med kort, de förevigar och bevarar små (och stora) ögonblick som man gärna vill minnas. Jag är alltid glad för alla fina kort som vi har och som man kan titta tillbaka på och tänka att man vill spara för alltid.

Det känns speciellt viktigt med Sam, det går så fort med honom och ibland känns det som att han växer upp utan att någon av oss hinner med. Även om han självklart bara blir bättre och bättre hela tiden vill jag inte glömma det som varit. Och på detta sätt kan jag klamra mig fast vid hans babydagar lite längre.

botaniska1botaniska3

Sam är ju lite drygt 15 månader nu och jag älskar att vi fick fånga den här åldern när han är så glad och nyfiken på allt. Och alltid på språng, Nicklas fick jobba snabbt med kameran. ;)

IMG_6243botaniska2

Strike a pose! En liten naturbegåvning.

IMG_6367botaniska4

Det blev så många underbara bilder så nu har jag tänkt göra en fotobok för att sammanställa dem. Jag har lovat att bli bättre på just det, att framkalla och inte bara lagra bilder på datorn. Jag vet ju av erfarenhet att man blir så glad över att göra det. Vi fick även så fina familjebilder som ska bli årets julkort, skönt att ha det klart (innan jag blir för tjock och undviker allt som heter kameror). Tusen tack, Nicklas!

//Pictures from when Sam was photographed by Nicklas Lärka last Saturday. We love them all!//

8 comments

  1. Så fin han är lilla Sam! Min favoritbild måste nog vara den fjärde uppifrån ( den framifrån med lite annorlunda färg på bakgrunden) så harmoniska färger och så ser Sam så härligt lurig och charmig ut på den.
    Det blev många bra bilder denna dag, speciellt på barnen

  2. Bilderna har verkligen fångat Sams personlighet. Så roligt att du gör en fotobok, sam kommer att älska att titta i den när han blir äldre. Och många fler med honom.

Kommentera

