Gravid-insomnia

Jag minns att det hände runt den här tiden när jag var gravid med Sam också. Jag fick jättesvårt att somna på kvällarna. Nu sitter jag vaken varje kväll/natt och är så frustrerad över krypet i benen och att jag inte blir sömnig. Förra gången var det någon som sa till mig att det är kroppens sätt att förbereda sig på att man kommer få mindre sömn efter bebisen kommer. Ain’t that the truth men om jag får välja så tar jag hellre mina sista tre månader och sover så mycket som jag bara kan. Livet är orättvist. ;)

Istället för att få den sömn jag egentligen måste ha så får jag sitta och lyssna på hur Gustav och Sam ligger och andas tungt tillsammans medan jag fyller mina sena kvällar med hjärnlös reality-tv, dokumentärer, drömmande om framtiden, läsande av bloggar och en hel massa tittande på gamla babybilder.

Här är ett montage från Sams första två månader (jag klippte ihop det i hopp om att själv bli inspirerad), den grabben hade då aldrig någon form av insomnia. Han sov sött från första stund efter han kommit ut.

sov

//Recently I haven’t been able to sleep until very late at night and it’s very frustrating. The same thing happened with Sam so I guess it’s a pregnancy thing. I try to keep busy at night and last night I looked through many of our baby photos of Sam. Finally, I made a little sleeping-montage from his first two months in the hopes of being inspired by him. ;) //

2 comments

  1. Lilla sam. Kommer aldrig glömma första gången jag höll honom. Blev så förvånad över hur liten han var. Hade glömt bort helt trots att Karl var lika liten bara några månader tidigare. Det är underbart med små bebisar (om jag kunde hade jag gärna tagit en liten dos av din insomnia. Somnar så fort jag lägger mig under täcket)

Kommentera

