Tisdag

Här kommer några bilder från vår tisdag:

tis9tis1

Först lekte vi lite på morgonen innan babyrytmiken. Just nu är det bilar som gäller för lilla mistern. Han kör dem över golv, möbler, väggar och ja…oss. Det är verkligen trevligt när en tung träbil kommer och bestämt ska köras över mitt ansikte. ;)

tis2

Hans uggleväst (är svag för söta ugglor) köpte jag redan förra vintern men då badade han i den. Fick bara vänta ett år men nu sitter den perfekt.

tis3tis4

Till middag åt vi pasta med stekt halloumi och pesto. Hittade receptet på min ica-app och det var så enkelt att göra och jättegott! Ska faktiskt äta resterna nu till lunch efter jag lagt upp inlägget.

tis6tis5

Och så lyxade vi till det lite och drack säsongens första julmust till maten. Älskar julmust SÅ MYCKET så jag kunde inte låta bli när jag såg det i butiken.

tis7tis8

På kvällen uppvaktade vi Emelia som fyller år på fredag. Hon är bortrest då så hon fick sina presenter nu. Av mig och Johanna fick hon doftpåsar och ett mingrönt paraply från GreenGate. Det var så fint att jag nästan ville behålla det själv istället. ;)

//Our tuesday; Sam wore a cute owl-vest that I bought last year but didn’t fit until now. I made pasta with halloumi cheese and pesto for dinner (it was good!) and we had our first christmasmust for the season. It’s a seasonal swedish drink that I just love and they just started selling it in the stores so I couldn’t resist. Later that night we gave Emelia her birthday presents. Her birthday is on friday but she will be out of town so we gave them to her now. She got a pretty umbrella from me and Johanna.//

2 comments

  1. Blir så sugen på pastasallad när jag ser detta. Får nog bli pastasallad med halloumi imorgon i vårt hushåll. Sams lilla tröj/väst är jättesöt och smart att kunna använda för layering.

Kommentera

