Lunchpromenaden

h1

Varje dag efter lunch går jag och Sam ut på promenad. Inte samma typ som tidigare där han sitter i vagnen och jag kör (det är bara för bebisar hälsar Sam), utan nu får även han röra på benen. Han går runt fritt och jag följer efter dit han vill gå. Han går mycket i cirklar, stannar upp och vänder om igen så än så länge har vi inte kommit utanför gården.

h2

Just nu håller de på att göra om fasaden så det står en lyftkran/traktorliknande sak parkerad precis utanför. Den måste vi alltid gå fram och titta på.

h4h5

Sam har den mest underbara lilla gångstilen. Ut med både händerna och så stora kliv som han klarar av.

h6

Att stanna och pilla på allt är ett måste.

h9

Härliga höst! Det här trädet står precis utanför Sams sovrumsfönster och jag blir glad varje gång jag tittar ut och ser de vackra löven.

h10

Och så utsikten för mig just nu. Det börjar bli lite ont om rum i jackan men än så länge känner jag mig lättmanövrerad.

h3h11

Och det är väl tur – så orkar jag med att jaga sådana här små bustroll!

//Pictures from our walk after lunch today. I’ve recently started letting Sam walk around on his own (strollers are for babies he says) with me just following him wherever he wants to go. It’s so pretty outdoors right now and we both just enjoy being outdoors and running around. Mostly Sam though, he loves it! //

4 comments

  1. Första bilden är underbar lovisa. Vilken härlig höstkänsla i bilden.Bytt objektiv? Bilderna ser jättehärliga ut! Gillar den första, den på magen och den allra sista när sam ler mest. Den sista har verkligen fångat ”the essence of sammy boy”

    1. Ja, jag bytte! Du hade rätt, jag gillade det genast bättre så det får stanna på nu. Måste ju lyssna på tipsen från experten på underbara bilder, hihi :)

  2. Bilderna visar verkligen hur härligt det är vara Sam och få upptäcka världen och årstidens växlingar med alla sinnen och i sin egen takt.

Kommentera

