vecka 25.

25b

Idag går jag och bebisen in i vecka 25, jag har därmed gjort 2/3 av graviditeten och är officiellt i tredje och sista trimestern. Det går fortfarande väldigt bra, är nästan förvånad över hur smidigt det flytit på. Vissa dagar glömmer jag helt bort att jag är gravid, andra dagar känner jag det mer. Det är mest märkbart på kvällarna för då lever lilla bebisen rövare inne i magen och sparkar, buffar och flyttar runt. Och jag får kryp i benen eller restless legs som jag verkligen inte kommer sakna ett dugg efter jag fött. Annars inga krämpor än så länge.

Häromdagen satt jag med Sam i knät när bebisen fick in en ordentlig karatespark. Sam vände sig om och tittade lite frågande på mig i någon sekund innan han vände tillbaka igen. Ingen stor grej för honom men jag tyckte att det var väldigt häftigt förstås, första sparken på storebror!

2525d

Sam blev 15 månader i fredags och jag tycker nog att det är en ganska charmig ålder. Frustrerande för att han aldrig vill sitta still och för han springer runt precis hela tiden. Men gulligt för han är så nyfiken och glad, han älskar ju att kunna ta sig runt själv och göra sin egna grej. Är så kul att få se honom växa upp och bli vår stora kille. Tre månader kvar med bara honom i familjen!

//Today I’ve done 24 whole weeks of being pregnant, I am now in week 25 and in the third and last trimester!  Things are still going very smoothly which I’m very grateful about. Sam turned 15 months on friday and he’s as energetic as ever. //

7 comments

  1. Vad fin du är! Det är inte klokt att du redan är i v 25. Du ser ut som du är i vecka 15!! Och den där klänningen är hur fin som helst på din lilla mage.

    Sam är självklart också väldigt stilig. Vilken tur lillebror har som får en sån härlig storebror! :) Vi längtar väldigt mycket efter lillgrabben

  2. Gravid igen ? :O stort GRATTIS :) urgullig bild den sista tillsammans med Sam :) ses på seriedrottningen då o då , ta väl hand om er

Kommentera

