Äpplen och spenat

äpp1

Idag när jag var ute på promenad med Sam så blev jag några äpplen rikare! Någon med överflöd hade ställt ut en hink där man fick plocka själv så jag tog med mig några hem. Jag drömmer väldigt mycket om hus med trädgård just nu så jag låtsades lite att de här var mina egna.

äpp2

På vägen hem bestämde jag att jag skulle överraska Gustav med tvårätters. Hade inte världens roligaste middag planerad så det kändes kul med en god efterrätt till.  Jag hittade ett recept där man gjorde en vanlig sockerkaka (med kardemumma i) och så stack man bara ner äpplen som man blandat med kanel. Lät gott!

äpp3

Här är middagen förresten. Spenatpasta med korv. Och riven parmesan som gör allt lite godare.

äpp5äpp4

Sam visar hur man äter pasta på bästa sättet (med hela ansiktet).

äpp6

Den här killen är lite av en dröm att ha vid matbordet för han äter verkligen ALLT. En äkta matälskare och det älskar vi.

äpp7

Efter jag fick städa upp efter Sam så kom jag av mig i mitt fotograferande. Men här är en bild på färdiga kakan. Gustav blev superglad. Kaka med vaniljsås är en av de bästa sakerna han vet! Imorgon är det kanelbullens dag så då får jag något av det bästa jag vet. :)

//Today somebody was giving away apples from their garden so I took some and made an apple cake to surprise Gustav. For dinner we had pasta with spinach and Sam loved it. He’s such a great kid to have at the dinner table since he really likes and eats everything. Gustav was really happy about his suprise too! //

3 comments

  1. ÅH vad hungrig jag blev nu och klockan är inte ens 11. Hade faktiskt också planer på en spenat/pastarätt så… unibrainz do still exist! (måste nog gå och komplettera med lite parmesan dock)

    Sam är en dröm för alla mammor i världen. Men du kan nog ta äran för ganska mycket av det där matglada barnet (uppväxt på din hemmagjorda och varierade kost) Han har tur!

    Förstår att Gustav blev glad (hjärtformad kakform och allt) Även han har tur ;)

Kommentera

