En inbyggd bänk (del 2)

Nu är hörnan med bänken som vi byggde i somras (se del 1 HÄR) komplett med kuddar och överdrag till dynan. Var och köpte tyger för ett par veckor sedan och i lördags blev det färdigsytt. Härligt!

b1

Sam visar hur det ser ut.

b2

Här är en före och efter bild. :)

b3b4

Blir vår mysiga lilla läshörna.

b6b7

Överdraget och kuddarna SYDDE jag. Jag är inte så duktig på att sy, eller typ kan inte göra det alls, så det är därför det är värt att anmärka. Min snälla svärmor hjälpte mig, visade hur (är väldigt tacksam för det!) och gjorde så att jag faktiskt kunde sy alltihop själv. Är kanske inte normalt att vara så stolt över några basic kuddfodral men jag älskar dem. De är mina favoriter i hela lägenheten nu. ;)

b10b14

Sam fick inviga läshörnan. Han har börjat uppskatta böcker mer och mer. Nu tycker han det är kul att sitta och bläddra (hårdhänt) i dem själv.

b15

Denna bilden har egentligen inget med bänken att göra men jag tog den precis efteråt och tänkte för miljonte gången hur lycklig jag är över att få se det där leendet varje dag!

//I finished off our built in-bench with a cover for the mattress and three pillows too. My kind mother in law showed me how but I am so proud that I actually could sew something on my own. Those pillows are my favorite in our home right now. ;) Sam was the first one to use the little nook for reading and he seemed to like it. //

5 comments

  1. Vad roligt. Detta inlägg har jag väntat på. Är riktigt imponerad att du sytt dessa kuddar helt själv!!! You go girl! Ser så mysigt ut och sista bilden på Sam…. Rama in?!?! Hur söt som helst den killen

  2. Så fint det blev! Och ja, man ska vara stolt när man lyckas sy någonting (för det är nästintill omöjligt :P) :D

    vad roligt att Sam gillar böcker också! :D

Kommentera

