Barnsäng

säng3

Här är sängen som vi köpte till Sam på Ikea förra veckan. Han ska inte börja sova i den riktigt än men inom en snar framtid kommer vi börja försöka vänja honom. Vi lägger en madrass på golvet och så är tanken att Gustav ska sova inne hos honom den första tiden.

säng2

Jag gillar att när jag kollade igenom bilderna jag tog så stack en leende Sam fram lite här och där.

säng4

Över sängen hängde vi en tavla. Vi fick sätta den lite högre upp än jag hade tänkt först för jag kom på att Sam inte får nå den. Vill ju inte att han ska ställa sig upp en natt och dra ner den över sig. :/

säng5

Motivet är ett tryck från den silvriga skattkammarboken. Jag tyckte att pojken påminde lite om Sam. :)

säng1

Och här ser ni den nya, vitmålade dörren också. Den var brun innan. Sams rum är så nära att bli färdigt så snart kommer jag kunna visa bilder på rubbet. Jag tycker verkligen om att han fått sitt egna lilla utrymme som är precis lagom för honom att leka i.

säng7

Det här lammskinnet fick vi av Gustavs mamma när Sam föddes och jag älskar verkligen det! Jag tycker det är så fint samtidigt som det är så skönt och mysigt med. Passar perfekt i sängen nu.

säng6

Just det, en sista grej…gissa hur många sekunder det tog för Sam att inse att han nådde lampknappen från sängen? 2-3 kanske? Tända/släcka/tända/släcka. Oh yes, superkul tycker han.

//This is Sams new bed that we bought at IKEA last week. He’s not sleeping in it yet but we will start trying to move in him in the near future. At the beginning Gustav will sleep in there too on a madrass on the floor. Sams room is very close to being finished so I will show more pictures soon! //

4 comments

  1. Haha… Busiga lilla Sam. Så skönt med en ny säng. Han kommer säkert älska den :) ser ut att börja bra…. Lampknappen är en höjdare.

    Ser fram emot bilder på det färdiga rummet. Ser så fint ut. Känner mig avis…..drömmer om att få inreda ett barnrum!!

  2. Så bra den sängen blev i rummet. Roligt att följa hur Sams rum har växt fram. Han ser verkligen ut att gilla sin nya säng.

Kommentera

