Ny kamera!

I födelsedagspresent gav Gustav mig en ny kamera vilket var den bästa presenten jag kunnat önska mig! Jag var så trött på min gamla och nu fick jag värsta nya, fräscha, braiga kameran. Det är en Canon 70D som skall få dokumentera våra äventyr hädanefter.

Det lilla jobbiga har varit att jag känt mig som en loser som har så mycket att lära, får liksom inte kläm på alla inställningar och därför har jag inte blivit nöjd med bilderna än. Men jag ska plugga och man lär sig ju. Tänkte i alla fall posta ett litet hopplock av bilder som jag tagit de senaste dagarna. Tack igen, Gustav…bästa presenten.

1

Börjar med en rolig/fin bild jag fick på Rut och Emelia. (Rut rolig och Emelia fin)

4

Sam är inte stilla en sekund och promenerar runt hela tiden just nu. Det är gulligt…

5

…men lite frustrerande också kanske ;)

6

Här är vi på IKEA. Sam fick glass efter maten, megaskoj ju.

97

På nya kameran kan man vända displayen så att man ser korten man tagit direkt. Tog några bilder med Sam och han tyckte att det var helt fantastiskt. Skrattade lika högt varje gång hans ansikte kom upp. Little ego perhaps? ;)

10

Fast det förstår man. Han är ju underbar!

11

Gustav svischar fram! Vi köpte en massa bra grejer, som en ny säng till Sams rum och lite annan inredning.

12

*mah parents are so embarrassing. plz no friendz from öppna förschool show up and see dis, i’ll die*

13

Efter Ikea där Sam var så duktig och satt snällt i vagnen hela tiden fick han åka hem till och leka med kusin Karl som belöning.

1415

När Sam och Karl leker så traskar de mest runt och konverserar högljutt på sitt babyspråk. Och så skyddar man de leksaker som man är mest rädd om förstås.

17

Här fick de melon till mellanmål.

18

Både två VRÄKTE i sig, hahaha.

19

Har man en stor mage att fylla så har man. ;)

//I got a new camera for my birthday! I still got quite a few things to learn but I love it, it’s the best gift I could wish for. These are some random first pictures that I’ve taken with it. Sam walking around, us going to Ikea and then later visiting his cousin Karl. Those two are pretty cute when they play together. :) //

3 comments

  1. Så kul med en ny kamera!! Avundas dig…. Förstår att man är lite obekväm i början innan man lärt sig hur den funkar, ska bli väldigt kul att se dina bilder i framtiden:)

    Karl och Sam var ju hur söta som helst när de åt melon. Ett riktigt kusin-moment hehe

Kommentera

