Födelsedagsmiddag

Igår var det ju min födelsedag och mamma bjöd på middag för att fira det. Jag glömde min kamera (eller okej, ”glömde” = orkade inte ta med) så det blir mobilbilder. Var hursomhelst en underbar 26-årsdag!

bday2

Några i det glada gänget! Sigrid, Jag, Emelia och Rut.

bday3

Den här maten var den godaste jag ätit på länge. Mamma hade gjort en hel buffé med tillbehör. Det som syns på tallriken är spenatpaté med dillsås, broccoligratäng, röbetssallad med valnötter och fetaost samt en morotsröra med brysselkål. Det sistnämnda var så extremt gott att vi redan beställt det till julbordet. Brysselkål, mums mums mums. Hela middagen var bara så god!

bday4bday5

Efter maten satte vi oss utomhus på en filt. Förutom Sam då , han har börjat gå runt nu så han sitter aldrig still. Och de där fingrarna pillar på allt så man får trevlig workout med att springa efter honom. ;)

bday6

Min fina kusin Louise från Stockholm var där!

bday7

Lilla karamellen, den nyaste medlemmen i familjen. Hon är så fruktansvärt söt, som en underbar liten docka.

bday8

På tal om sött. Det är så gulligt med lilla grabbgänget. Det kanske inte är så lätt att hålla reda på allt men detta är alltså Sam med sina två kusiner Karl och Nils. Alla tre är födda inom loppet av 1,5 år.

bday9

Försök till att få med alla 7 kusiner på en bild tillsammans…

bday10

…var mission impossible. ;) Gillar dock att Marta och Tyra plikttroget kollar in i kameran medan resten löper amok.

bday11

Låt mig introducera amningsklubben! När någon går för att amma så följer tjejerna med och så sitter man i sängen och pratar och har det mysigt. Det har blivit en tradition och som en trevlig ursäkt att dra sig undan en stund. No boys allowed…hehe.

bday12bday16

Jag gjorde paj till efterätt som blev väldigt uppskattad….och tog slut på 5 sekunder. Använde detta magiskt goda recept med smält choklad och marshmallowfluff.

bday17

Sam intygar att det var gott.

bday18

Mamma intygar med. Men sötaste saken i rummet är ju förstås det hon har i knät.

bday13bday14

Avslutar med bild på mina snyggingar.nu

Tack för en härlig födelsedag till alla inblandade!

//Yesterday I celebrated my birthday by having dinner at my parents house. I didn’t bring my camera so these are pictures from my phone. Mom made the yummiest food (seriously SO GOOD), we tried to take some pictures of all 7 cousins out on the grass but that was a lost cause, I made a really tasty pie for dessert that I certainly will make again. Recipe here. Matildas new baby was there and just as cute as last time I saw her. All in all I had a wonderful birthday! //

4 comments

  1. Är så glad att vi kunde följa med! Blev en jättemysig dag. Älskar bilden på amningsklubben. Den utökas bara mer och mer. Bilden på sam när han är ”åskådare” är också riktigt skön. Underbar dag helt enkelt. Grattis igen (ps var helt säker på att du fyllde 25 och att jag var 23 tills jag såg detta inlägg haha)

  2. halllåååå… har nog refreashat din sida 50 gånger idag. väntar på ett inlägg med lite nya fräscha bilder (tagna med din nya kamera!!!!)

Kommentera

