26.

10126_160794156734_7700804_n

Idag fyller jag 26 år! Jag har alltid älskat min födelsedag, när jag var liten var det den mest spännande dagen ever. Nu tycker jag mest att det är kul, tycker att man får bry sig hur mycket man vill och fira även om man blivit vuxen. Man behöver absolut inte glömma bort sin födelsedag.

Bilden är från min ettårsdag. Tänk, då var jag lika gammal som Sam. Och hade redan tre coola syskon att se upp till! :D Vi blev alltid överraskade med paket på sängen. Jag älskade när man hörde stegen från hela familjen som närmade sig sovrummet för att väcka en med ”ja må hon leva”. Jag låg alltid vaken och låtsassov för jag vaknade typ kl. 5 för att jag var så spänd sen låg jag bara och lyssnade hur de tassade omkring, slog in paket o.s.v. Fast sen när jag blev trött tonåring så behövde jag inte låtsas. Jag gick upp betydligt senare på morgonen än när de kom så jag sov djupt. Men jag blev alltid lika glad.

Jag och Gustav har fortsatt lite på traditionen. Brukar överraska med paket och sång direkt på morgonen. Men jag får säga att det inte är riktigt samma slagkraft när en person ynkligt sjunger som när en hel barnaskara gör det. I framtiden hoppas jag på fler barn som kan hjälpa till att klämma i. ;)

25 var ett underbart år, med många stora och små förändringar. Det var ju bl.a. mitt första år som mamma. Det blir svårt att slå men jag har hopp på 26. Känner på mig att det kan bli riktigt bra det med.

//Today is my 26th birthday! The picture is from when I turned one. I was the same age as Sam but I alreday had three cool siblings to look up to. Growing up we had the tradition to suprise the birthdaygirl or boy by getting up early and waking them up with singing and gifts on the bed. I always loved this so me and Gustav continued doing it. It’s not quite the same to have one person singing you ”happy birthday” (versus 9 people) but in the future we will hopefully have more kids to help out. ;) //

14 comments

  1. Grattis Lovisa! Jag älskar din serieblogg och har följt den ganska länge nu, men älskar även denna för du lägger upp så mycket fina bilder. Ni verkar vara en härlig familj. Tack för att jag får ta del av ditt liv. Hoppas födelsedagen blir jättebra! Kram

Kommentera

