En eftermiddag i Slottskogen

Igår ringde min pappa till mig och sa att ”alla” (det är så vi säger när mer än 90% av familjen ska någonstans) spontant skulle till Slottskogen i Göteborg för att grilla. ”-Ska ni med?” frågade han och ”-såklart” svarade vi!

Det visste vi inte då, men det var sista gången vi fick träffa min syster Matilda med stora gravidmagen. Hon födde nämligen barn inatt!! Jag är moster igen, whoho! Har just varit och hälsat på dem på BB och kan intyga om att det är den sötaste lilla tjejen ever. <3 Fick mycket minnen från när Matilda skulle föda Karl (för lite drygt 1,5 år sedan). Då var jag så fruktansvärt nervös för hennes skull. Mer än jag trodde att jag skulle vara. När jag visste att det var nära och bara väntade på besked så kunde jag inte göra något alls. Jag låg bara i ett mörkt rum och stirrade på displayen på min mobil. Kändes som att jag knappt kunde andas förrän hon ringt och sagt att allt gått bra. Den här gången sov jag mig igenom allt. Vaknade på morgonen, hade fem nya sms från Matilda så jag skrek till. Gustav frågade vad som hade hänt och jag bara ”MATILDA FÖDDE BARN…INATT…. *såg bilderna hon mmsade* OCH HON ÄR JÄTTESÖT….AHHH!!!!!!”.

Här kommer bilderna från 10h innan dess:

pl1pl20pl5

Sam blev jätteglad när vi kom fram och en massa av hans favoritpersoner var där! Som Emelia och Sigrid t.ex.

pl3

Karl och Nils var så söta. De satt på tåget på lekplatsen och konverserade för fullt.

pl4

Marta och Sigrid.

pl6

Här la sig Marta på plats (kolla den posen, haha) och ville att jag skulle ta kort på henne…men så tryckte Sigrid upp Sam i bilden med. Vilken besvikelse. ;)

pl7

Sam hade det superbra med alla omkring. Och titta i bakgrunden står Matilda och fotar. Mindre än 12h innan hon födde barn. Så häftigt!

pl8

Sötaste Karl som blev storebror inatt (jag vet att jag har hakat upp mig men jag är väldigt glad och stolt moster).

pl9pl10

Drickexperter.

pl11

Det närmsta en gruppbild jag fick. :) Pappa och Gustav var även närvarande men jag fick inte med på bild. 

pl14

Barnaföderskan får ett extra sken. ;)

pl15pl16

Emelia med sin korv och på lekplatsen med Sam.

pl17

Här står Sam och leker ovetandes när Karl närmar sig.

pl18

För att kramas!!! Jag älskar den här bilden, så söt.

pl19

Till sist då. Vi skulle försöka få till en kusinbild. Mamma med alla sina barnbarn. Det gick väl sådär för detta är den mest lyckade jag fick. ;)

//As a last minute decision we decided to have a nice BBQ in the woods with almost everyone in our family. We didn’t know it then but 10h later my sister Matilda gave birth to a little girl!! I saw her today and she is the most precious little thing ever! <3 Mom had all her grandkids there so we tried to get them all in a shot. The one above is my best try ;)//

9 comments

  1. Wow…det här var ett utav dina bättre inlägg(om inte det bästa) älskar känslan i bilderna. Kanske är det för att det var en sån mysig dag med mycket förväntan som jag aldrig kommer glömma. Finns några riktiga guldklimpar bland bilderna.bilderna på san, emelia och sigrid är underbara. Du har verkligen fångat dagen på ett bra sätt.

    Det är speciellt att vänta på sin systers bebis. Minns känslan av när jag såg bild på sam första gången. Kommer aldrig glömma. Man tittade så noga på bilderna och tyckte han var det sötaste som fanns. Svårt att mäta en mosters kärlek

      1. Wow fina lovord från mästerfotografen herself! Så härligt minne att det var dagen innan du födde barn också. Bye bye stora magen, hello karamellen!

  2. aaah så fint inlägg! det var en så underbar dag och jag förstår precis din mosterkärlek! ska få träffa bebisen idag… så fantastiskt, längtar!!!

  3. Håller med de övriga, vilka fina bilder och den med Sam som blir kramad är underbar. Du lyckas verkligen fånga dessa ögonblick. Vilken familj ni är. Underbar. Grattis till nytillskottet i familjen.

  4. Jag är så glad att jag följde med på denna lilla utflykt, var egentligen inte så hågad, fick ju åka direkt från jobbet. Men vilken eftermiddag det blev- enkel men ändå så speciell, inte bara för att bebisen kom natten efter utan för att det var så trevligt att vara tillsammans och för att det var så vackert väder och slutet på sommarlovet för somliga osv

Kommentera

