Semesteruppdatering

På begäran från min höggravida, uttråkade syster kommer här en uppdatering. ;) Vi är inne i fullt semestermode som är skönt med sovmorgon varannan dag (vi har ett schema) men mest är det en massa projekt vi försöker ta tag i. Så det blir inte så mycket bilder men när allt är över borde jag ha en hel del material att blogga om.

Just nu är det spännande tider med ett litet byggprojekt på G, vårt allra första. Det involverar trä, skruv och spik = en helt främmande värld. Vi, två noobs, ska åka och köpa material idag faktiskt. Jag ska visa slutresultatet här sen, hur fult det än blir…lovar. Sen har Gustav börjat måla om våra dörrar. De är bruna och ska bli vita. Det jobbiga är väl alla lager färg och så torktid mellan. Vi har varit utan dörrar i lägenheten (okej, toadörren är kvar) sen i fredags. Att ha en ettåring och vara utan sovrumsdörr på kvällarna har visat sig vara en utmaning. ALLT LÅTER JU! Jag har varit så sugen på popcorn men de där poppande väckarklockorna kan jag ju glömma. Livet är tufft…;)

usa1

En rolig sak med. Vi gör ingen utlandsresa den här semestern för vi sparar oss till nästa år då vi planerar att åka till USA! Bilden ovan är från när vi var på Disneyland 2011. Det var en så sjukt rolig resa, jag ser verkligen fram att få åka över Atlanten igen. Det gör mig lite orolig att ha med småbarn den här gången för vi hade ju så kul då i vår bekymmerslösa tillvaro. Och precis som två barnfria, helt oförstående (och sympatibefriade?) personer satt vi där på planet och rynkade ögonbrynen åt de jobbiga småbarnen. ”-Usch, vi ska aldrig flyga med barn” viskade jag till Gustav. Hehe. Har inte så mycket detaljer att berätta mer än att vi åker i början av juni och att vi redan bokat boende för det var tydligen hög press på det. När jag kollade i maj var det redan fullbokat fram till april 2014 :O. Tur att jag upptäckte det i tid så att jag tryggt kunde boka våra veckor. Utan att behöva bo i sunkytown för att allt annat var fullt. Kommer att bli så kul men t.o.m. jag – ett äkta planeringsfreak – väntar lite med att planera förrän det är närmare.

//We’re in full vacationmode where we get to sleep in every other day, we worked out a schedule. But mostly we’re working on lots of stuff in the apartment. Right now we’re doing a little building (haha feels strange saying it, it’s our first try) and we are also repainting the doors from brown to white. Living without doors has proved to be a challenge, especially in the evening when we can’t close the door to Sam and everything, really EVERYTHING, make sounds. We are not doing any traveling this summer because we decided to save up to go to USA next summer instead!! We will go early june but I haven’t made much more plans than that yet. //

3 comments

  1. Vad roligt! Vi åker till USA nu på onsdag faktiskt! Första gången där. vi kommer uppleva västkusten i 3 veckor (utan barn) :)

  2. Thanks sis! Vad spännande med lite snickeri. Ser fram emot en update om det också!! Och lyllos som ska till usa. Det är annorlunda att resa med småbarnmen ocksp väldigt rroligt och mab hittae snabbt ett sätt som funkar för en :) så kul ni kommer ha

Kommentera

