Nordens ark

I fredags åkte vi till Nordens Ark och jag hade sett fram emot det jättemycket. Dels för att jag älskar utflykter under somriga dagar när många i familjen är med men också för att förra året när de åkte så var jag gravid plus jobbade så jag kunde inte följa med. Och då tänkte jag att om ett år är jag mammaledig och då ska jag alltid följa med på de där vardagsaktiviteterna jag jämt fick skippa för att jag jobbade heltid. Sagt och gjort. ;)

no1no4

Nils och Marta – två av de största entusiasterna. Marta hade på sig sin älskade tröja från besöket förra året.

no2

Första djuret vi såg var en mindre panda. Men den såg inte ut som en panda. Mer som ett gosedjur eller kanske en pokémon.

no3

Så här hälsar Sam på den.

no6no7

Tyra var den sötaste fotografen och så hela gänget på gång. Jag älskade hur naturnära och lummigt det var. Jag älskade inte alla uppförsbackar. ;)

no8

Lunchpausen blev på pannkakor. Sam vräkte i sig sina…förstås. ;)

no10 no11

Sen hade Sam blivit trött på att sitta i vagnen, han tyckte inte det var så kul med djur…som han inte såg skymten av. Och med en mamma som var alldeles för trött efter att ha puttat hans vagn uppför femton miljoner uppförsbackar (nästan) så var det väl tur att han hade en mormor som plockade upp honom och gick runt med honom en stund.

no13no14

Jag och Sigrid med en väldigt vacker utsikt.

no15

Så vi bestämde oss för att vi måste ha en systerbild där! Sigrid, Jag, Johanna och Emelia. Saknade för att det skulle bli en komplett skara med systrar var Josefin och Matilda.

no17

Mamma och Emelia. :)

no18no19

Tigerposerier.

no20

Marta spanar lite men såg inget.

no21

Här såg vi dock en Amurleopard. Wow vad cool den var, vi stod där en lång stund och det blev min favorit för dagen. :)

no23no24

Efter hela rundan runt så avslutade vi med att äta god potatissallad och grillkorv. Vädret var varmt och alla var helnöjda.

no27

Jag hade packat en megamatsäck och gjort kärleksmums för en hel armé men de gick inte åt. Så vi tog med oss dem överallt i helgen hehe.

no28

Det sista vi gjorde innan vi åkte hem var att vandra runt lite i det gröna. Här är Emelia och Rut.

no25no26

Och roligt nog – av allt vi såg under dagen så var det getterna utanför parken som Sam fastnade för.

no29

Exotiskt? Who cares. Och det summerade Sams allra första besök på djurpark. :)

//Last friday we went to swedish park Nordens Ark. We had a great day looking at the animals with warm weather. We ended the day with a family picnic. Out of all the exotic animals we saw though, Sam liked the goats outside the park the best. Oh well. That sums up his first visit to the zoo! //

3 comments

  1. Åh vad härligt det ser ut. Önskar jag var där men samtidigt så inser jag att det nog inte hade varit optimalt för en 9månaders som jag. Har hört ryktas om en till resa i okt. Då följer jag jättegärna med. Kärleksmumsen fick jag iaf njuta av!!! Ps älskar deras fula turisttshirtar, måste skaffa en sån när jag kommer dit ds

Kommentera

