Sams ettårskalas

Här kommer en hög med bilder från Sams första kalas som var i torsdags:

kalas1kalas3

Detta var det som åts! Jag körde på minimat (min favorit). Minihamburgare, små korvar på spett, amerikanska PB&Js och minipizzor. Och så grönsallad och chips som tillbehör.

//I decided to go for minifood (my favorite), took longer to prepare but I think it looks so cute. //

kalas

Hamburgarna gillade jag nog mest av allt. Det var chicken BBQ med coleslaw. Får göras snart igen!

//I think I liked the hamburgers most of all, they were chicken BBQ with coleslaw. Will try again soon! //

kalas4

Det blev en bra mix. Plus jag gjorde för mycket så vi fick äta rester i två dagar efteråt, det var ännu godare.

//It was a nice mix. Plus we had lots of leftovers and got to eat it for two days afterwards. :)//

kalas5

Födelsedagspojken med sin pappa.

//The birthday boy with his dad. //

kalas7

De där gjorde jag och satte på hans stol kvällen innan, bara så att han kunde få äta alla sina måltider som en riktig b-day boy. Om han fattade så skulle han säkert uppskatta det. ;)

//I made these and put them on his chair the evening before so that he could have all his meals that day as a true birthday boy. //

kalas6

Fina gäster! Min kusin Louise från Stockholm och så min syster Emelia.

//My cousin Louise and my sister Emelia. //

kalas27kalas8kalas10

USA-tema på festen och det märktes både på dekorationerna och på gästernas outfits. //USA-theme for this party

kalas9kalas13kalas14

Sam fick en massa uppmärksamhet hela tiden vilket han förstås gillade.

//Sam got all the attention all day which he of course liked. //

kalas11

Vår lägenhet är lite för liten för en massa gäster så då använde vi balkongen (som är rätt stor faktiskt) till att sätta lite bord och stolar, funkade perfekt. Kändes mycket mindre trångt och mer luftigt inomhus.

//Our apartment is a bit too small for a lot of guests so we used the balcony (which is pretty big actually) to put up some tables and chairs, worked great. //

kalas15kalas16

Sen var det paketöppning. Sam var intresserad och hjälpte till på de första två presenterna. Sen blev det alldeles för mycket nytt så han satte sig och lekte med en öppnad present och ignorerade allt annat jag visade upp för honom, haha.

//Sam was really into opening his gifts…for the first two gifts. Then it just was too much new stuff so he sat down on the floor and played with something he opened and ignored everything else that I showed to him. //

kalas17kalas18kalas19

Mina underbara hjälpredor! Emelia och Louise kom in och det första de gjorde var att ställa sig i köket och hjälpa mig. Sen satt Josefin och Emelia och hjälpte mig med efterrätten. Allt gick tre gånger så fort och jag var så tacksam.

//My helpers! They just stepped right in and started helping me in the kitchen, everything went three times as fast. So awesome with such a eager-to-help-family. //

kalas20kalas26

Gjorde lätt för mig på efterrätten. Fruktspett, glass och påsar med popcorn.

//Made a pretty quick dessert. Skewers with fruit, icecream and bags of popcorn. //

kalas21

Och en muffin till Sam! Detta var höjdpunkten, först sjöng vi för honom och han fattade ingenting.

//Sam got a muffin. This was really the highlight. First we sang for him and he didn’t get anything. //

kalas22

Men när han fick muffinsen så högg han i. Han har aldrig fått någon kaka eller muffins sådär och han var som i trans. ”Naturbegåvning” var mammas första kommentar.

//This is the first time he’s ever gotten a cookie or muffin and he got lost in it. Mom said he was a natural. //

kalas23

Alla stod bara och tittade på honom för han åt..

//We where all just watching him because he ate…//

kalas24

..och åt.

//…and ate some more. //

kalas25

Tills det bara fanns de här smulorna kvar. Imponerande insats, Sam.

//Until there were just these crumbs left. Very impressive, Sam. //

kalas28

Sen var det slut på kalaset och alla gick hem. Och vi var så nöjda med vår härliga dag som blev precis så mysig som jag hade hoppats. Här är jag och min lilla ettåring. Älskar dig, Sam!!

//When everyone left we were so happy with our day, it turned out just as nice as I had hoped. This is me and my one year old – Love you, Sam! //

4 comments

  1. tack för en underbar fest. så perfekt ordnat. har varit så kul att se sam detta år-han är underbar!

Kommentera

