Bokhyllor till barnrummet

bok1

Vi har fått upp lite bokhyllor i Sams rum! Han har redan samlat på sig en hög med böcker och jag tycker det är fint att ha dem på display.

//We put up some shelves in Sam’s room. He’s already got a little collection of books and I think they look nice on display. //

bok2

Hyllorna är billiga från Ikea som jag bara målat om för att göra dem lite mer roliga.

//The shelves are cheap ones from Ikea that I just gave some new color.//

bok3bok4

Vi placerade dem så att den nedersta skulle vara i Sams höjd. Där har jag lagt de böckerna som han tittar i själv och det är tänkt att han ska kunna gå där och plocka. Just nu är det mest bara kul att riva ner alla på golvet bara.

//We placed them so that the lowest one would be in Sams height. It has the books that he flips through himself so he can go over and get them whenever he wants. At the moment he just likes to toss them all on the floor though. //

bok6

Sen har jag fått en till detalj på plats. Den här jordgloben hittade jag på loppis för två veckor sedan. Men jag gillade inte den svarta foten (smaksak bara).

//And I got another detail in place. This globe is a thriftstore find. But I didn’t like the black foot (just a matter of personal taste). //

bok5

Så den målade jag i vitt, passade mycket bättre i hans rum tyckte jag! Nu står den på plats på hans fönsterbräda.

//So I re-painted it in white instead, I like that much better for his room! //

5 comments

  1. Åh vad fint det blev med hyllorna!! Vill se i verkligheten. Kul att få ihop hans rum ett steg i taget. Längtar så till jag får inreda ett barnrum. Njuuut!

  2. snyggt!! jag gillar hans rum. Jordgloben tyckte jag blev mycket bättre med vitfot, du är duktig lohweez :)

  3. Jättefint! Du är verkligen duktig att få till alla små detaljer. Fina hyllor fröken piff !!

Kommentera

