Mors dag

Igår var det mors dag! Min första om man inte räknar förra året när jag var gravid med Sam. Som jag visade på instagram så överraskade Gustav mig med en matberedare på morgonen, bästa presenten. Jag blev så glad för jag trodde verkligen inte att han hade snappat upp att jag önskade mig en sådan. Men sen fick jag flyga solo på eftermiddagen för han skulle till Stockholm med jobbet.

//Yesterday it was mothers day here in Sweden! My first if you don’t count last year when I was pregnant with Sam. Gustav gave me a food processor which was such a surprise. The best one cause I really wanted one but didn’t think that he knew. Then I had to fly solo for the afternoon when he left for Stockholm to go on a work trip. //

mo1mo2

Vi kunde fira med middag utomhus, härligt. //We got to have dinner outdoors, always great.

mo5

Förutom mig var det två andra mammor på plats. Här är Johanna, den talangfulla fyrabarnsmamman.

//Besides me there were two other moms there. This is Johanna, the talented mom of four kids.//

mo6

Och så mamma förstås. SUPERMAMMAN med åtta barn. Förstår mer och mer vilket otroligt jobb hon har gjort. Pappa ger henne här en väldigt väldoftande parfym från Marc Jacobs.

//And my mom that simply is a SUPERMOM with her eight kids. I’m starting to realize more and more what an incredible work she has done! Dad gave her a very nice perfume from Marc Jacobs. //

mo3mo7

Sam och Sigrid har gemensamt att de är två riktiga chillare. //Sam and Sigrid both like to chill.

mo4

Pappa och Emelia. // Dad and Emelia.

mo8mo9

KAN INTE ENS MED ORD BESKRIVA hur glad jag är över att att få vara mamma till den här killen!!!

//WORDS CANNOT DESCRIBE how happy it makes me to be the mother of this little guy!!//

mo10mo11

Vi åt grillat för vi har märkt att det blir alltid gott. Tyra hade en väldigt rolig stil att äta sitt kött på, haha.

//We had BBQ because we’ve realized that with that you never go wrong. Tyra had a very special way of eating her meat though, haha.//

3 comments

  1. Alltså du och sigrid har ju samma ben och fötter. Var helt säker på att det var du som låg på filten!

    Synd att jag missade denna gång också. Men det blir fler firanden och nästa gång är jag förhoppningsvis med :)

    Grattis igen till dig på mors dag. Och grattis till sam som fick den bästa mamman för honom!

  2. var så roligt och mysigt! måste göras igen med heeeela klanen nästa gågn med :) och dina och sigges ben är identiska dessutom är det din gamla kjol haha…

Kommentera

