Tortillas med lax

lax2

Åt en så god mat förra veckan! Tortillabröd med grönsaker, ris och lax. Jag tycker att lax är så otroligt gott och detta kändes både fräscht och mättande. Dessutom lättlagat, tog bara 30 minuter att få ihop. Jag skar grönsaker och kokade ris medan laxen var i ugnen. Älskar när man kan vara extra effektiv. ;)

//Had this yummy dinner last week. It’s tortillabread with veggies, rice and salmon. Salmon is one of those things that I just love and this food was really fresh and filled our stomachs good. ;) It was also really quick to make, only took me 30 minutes all in all. I diced the veggies and boiled some rice while the salmon was baking in the oven. //

lax4lax3

Gustav är inte så förtjust i lax men han sa att detta var ett bra sätt att äta den på. Han tog två portioner plus tog med matlåda till jobbet nästa dag. Så det är bra betyg!

//Gustav isn’t a big fan of salmon but he said that this was a good way to eat it. He ate two tortillas plus brought it as lunch for work the next day. So that’s a good grade! //  

lax6lax5

Vi är faktiskt två om att gilla lax i det här hemmet för det är en av Sams absoluta favoriträtter. Därför får Gustav stå ut med att det blir lax på menyn ibland. Till Sam brukar jag ta en av filéerna sedan kokar jag den med potatis och broccoli. Han älskar det! Det blir ungefär 8 portioner när jag gör en gryta så jag fryser in burkar att ha senare. Sam tycker att det är så gott att han otåligt hummar efter varje tugga och sträcker fram hela kroppen för att ta emot skeden. Han är generellt sett en väldigt bra ätare men jag märker skillnaden när han verkligen gillar något.

//I’m actually not alone to appreciate salmon in this home because it’s one of Sams absolute favorite dishes. I just boil it with potato and broccoli and he just loves it. One load makes about 8 dinners for him so I’ll take the extra ones and put in the freezer. //

One comment

  1. du är en sån duktig mamma. sam har verkligen tur (till skillnad från karl som är uppväxt på köpemat) behöver din recept till mitt nästa barn!!

Kommentera

