Mitt lilla monster

44b

Ändå sen Sam lärde sig att ställa sig upp mot saker så har min vardag förändrats drastiskt. Han insåg att det fanns en hel värld ovanför marknivå som han hade missat och nu tycks han gottgöra för förlorad tid. Han är extra duktig på att få tag på saker som jag tror att han inte når samt på att riva ut. Det är han en mästare på! Jag har nog aldrig städat så mycket som jag gör nu samtidigt som det aldrig har varit så stökigt som det är nu. Hm..

4c

I tisdags hade jag en eftermiddag när tröttheten slog mig som en örfil i ansiktet. Vi hade varit iväg på förmiddagen, Sam hade somnat i vagnen på vägen tillbaka och sovit en 20 minuter. Och det kände han sig nöjd med. Problemet var bara att jag inte kände mig ett dugg nöjd. Jag kände mig tvärtom helt desperat i behov av sömn.

Jag stod ut en halvtimme då han fick röja runt och sedan gick det inte mer. Jag bara tog honom, gick in i sovrummet och la oss i sängen. Det enda jag tänkte var ”-snälla Sam, somna. snälla snälla snälla…snälla.”. Jag somnade först. Det tog bara några sekunder. Några minuter senare vaknade jag av ett ryck och insåg att jag hade somnat. Tittade på Sam som låg kvar på min arm och bara stirrade upp i taket. Jag låg och tittade på honom i flera minuter, han rörde sig inte ur fläcken. Sen till slut började ögonlocken falla ner och han somnade. HAN SOMNADE! Jag blev så glad att jag höll på att börja gråta.

4c2

Sovmiraklet kallar jag det nu. Och så länge han ger mig några sådana ibland så får jag väl stå ut med allt busigt han hittar på annars. Men Sam, en hemlis? Det hade jag gjort ändå.

3 comments

  1. Nej men hjälp vad stor han blivit. Det händer något när de börjar ställa sig upp. Saknar lilla Sammy. Får kanske bli en tripp till Alingsås snatt

Kommentera

