Dubbeldate med hamburgare och Star Trek

Idag gjorde vi någonting som vi inte gjort sedan Sam föddes. Vi skaffade barnvakt och sedan gick vi ut på date. Eller inte bara en date, utan en dubbeldate! Vi gick ut och åt lunch och sedan såg vi nya Star Trek-filmen.

d2

Såhär bra kändes det att vara barnfri!

d3
Sam lämnade vi hos farmor.

d1
Och så träffade vi min syster Matilda och hennes man Nicklas för lite väl uppskattad vuxentid.

d4d6d7d8 Vi åt hamburgerlunch på O’Learys.

d5 Nicke och Matilda är våra absoluta dubbeldejtsfavoriter! Det var så jag och Gustav träffades från första början och vi fyra har hittat på en massa tillsammans. Nu var det ett tag sedan sist så därför var det extra roligt att hänga idag.

d18d17 Efter maten gick vi på Star Trek Into Darkness. Jag tyckte att den var jättebra. Perfekt biofilm som Matilda sa. Sen fick vi vinka hejdå till våra partners in crime.

d13 Vi skulle ju hämta vår lillkille. Jag får erkänna att jag hade lite ont i magen när jag lämnade honom på morgonen men han hade haft det så bra hos farmor och var på toppenhumör så det var en stor lättnad.

d11d14
Fick leka lite till innan vi åkte hem.

d16 En posig parbild kändes passade för ett dejtinlägg. Det var så kul att få återuppliva tiden utan barn i några timmar idag.

4 comments

  1. jättekul var det. och visst är det skönt att vara barnfri för en dag??? tack för dagen vi måste göra om det igen!

  2. Åh, jag ska verkligen se Star Trek snart! Som jag väntat! Men igår var jag på Iron man 3 och den var också superbra! :)

Kommentera

