Fifty Shades of Grey

50G

Jag har hört mycket om Fifty Shades of Grey, mest att det ska vara tantsnusk på högsta nivån. Men alla tycks ha läst den och jag ser artiklar överallt om den kommande filmatiseringen. Jag som gillar att hänga med i popkulturen blir irriterad när det kommer referenser som jag inte fattar. Av den anledningen hade jag ändå planer på att läsa den.

Och på Cypern ville jag ha en ljudbok att lyssna på, den kom upp bland de mest populära titlarna och jag slog till. Nyfikenheten tog över liksom. Nu har jag lyssnat på 2/3 av boken och wow, de skämtade inte när de sa att det var riktigt kinky med ingående beskrivningar dessutom. Saker som jag höjer ögonbrynen åt när jag lyssnar och skrattar åt tillsammans med Gustav men aldrig skulle vilja erkänna för någon att jag hört.

Christian Grey är riktigt läskig. Han är så uppenbart creepy and bad news att jag hoppas att det är meningen att man ska se det. Inte att han ska vara en bra kille. Hursomhelst är det är konstigt nog fascinerande och jag blir nyfiken på hur det ska sluta.

//Started listening to 50 Shades on Grey last week. I’ve heard pretty bad things about it but it’s everywhere and it really annoys me when I don’t get references. So my curiousity got the best of me. I’ve finished 2/3 of it and it really is very kinky. Christian Grey is so scary too. I hope he’s not supposed to be a good guy. But in the end, I’m still strangely fascinated and curious how it will all end. //

3 comments

  1. Jag har också börjat läsa dom där böckerna, tänkte först när jag hörde om dem att dom ska jag aldrig läsa. Men så blev jag rekommenderad och testade första boken och blev fast, sen har jag även läst 2an och har nu 3an kvar. Jag brukar bara skumma/hoppa över alla sex scener i boken, börjar bli lite tjatigt efter 2 böcker. Däremot blir man ju faccinerad av deras kärlekshistoria och Christian Grey. Däremot så är den lite overklig, hinner man bygga upp ett så stort företag när man bara är 28 år och har gått på universitetet också, i o för sig har väl han som grundade facebook ett levande bevis på att det går. Sen tycker jag han verkar jobba ”lite” mot vad som borde krävas av en VD, han har ju väldig mkt tid till henne och sitta o maila fram o tillbaka. Men det är bra underhållning och lite verklighetsflykt för en stund i lyx o flärd :)

    1. Haha jag tycker redan det är så tjatigt med alla sexscener…tycker att det roligaste är när de mailar och när hon utmanar honom lite. Jag har också tänkt på det där med hans företag! Jag kan väl svälja att han blivit så framgångsrik men det är så overkligt hur lite tid han spenderar på att jobba. Han sitter ju jämt och skriver med henne eller fixar grejer som skall levereras…DET verkar vara hans riktiga heltidsjobb. ;)

  2. Det är Twilight-fan fiction som blivit publicerad med andra namn (på riktigt, googla om du inte tror mig!). Tyvärr är den sjukt dåligt skriven. Har läst värre och porrigare fanfics skrivna av sextonåriga oskulder haha. 50 shades är bara pinsam.
    Tyvärr ger den även ett riktigt dåligt sken över bdsm kulturen, vilket den fått mycket kritik över. Deras relation är inte alls säker, och går inte alls efter reglerna som bdsm kulturen tar så starkt på. Tycker det är SYND att en sådan dålig bok faktiskt blivit stor, när det finns sååå mycket bättre där ute!

Kommentera

