Solresa med småbarn

dd

En av mina rädslor var att det inte skulle vara skönt att vara iväg, bara jobbigt med Sam. Men dagen har gått så bra och det har faktiskt varit avkopplande så jag hoppas att vi fortsätter ha samma flyt. Vi har gjort ett system där vi är ute med Sam på morgonen/förmiddagen. Då är det inte lika varmt och vi kan ha Sam i skuggan på en filt med lite leksaker. Sedan tar han sin förmiddagslur och då är det bara för mig och Gustav att njuta. Se bild ovan.

Vid lunch tar vi in honom till hotellrummet och sedan arbetar vi i skift. En av oss stannar inne en timme med honom, den andra är ute och gör vad den vill. Solar, badar, sover, läser, njuter av att vara helt ensam (vad man nu är sugen på). Sedan byter vi. Vi kände både att det var så skönt att göra så. När jag fick ligga och läsa vid poolen helt själv så tyckte jag att det var helt underbart. Vi kör våra skift tills det är middagsdags för honom, vid det laget är det svalare ute så då kan vi promenera tillsammans tills han somnar och så kan vi äta middag i lugn och ro med honom sovandes i vagnen. Idag fungerade det så bra och Sam mådde mycket bättre av att stanna inomhus när det var som varmast ute.

//One of my fears before going was that it would not be relaxing, only hard work with Sam. But I was wrong, today has gone really smoothly. Me and Gustav got a system working where we’ll be outdoors with Sam in the morning until lunch. Then he goes inside and we take shifts being with him while the other one gets to relax. I was reading by the poolside (all alone!) and it was so wonderful. After his dinner it’s cooler outside so we’ll go out for a walk together. It has worked really well today so I hope it will continue to do so! //

d5d6

Jag känner att jag aldrig vill åka när det är högsäsong. Värmen är helt perfekt för oss. Det har varit mellan 25-30 grader och mer än så tycker jag bara är jobbigt (men det är mina bleka norrlandsgener). Sam verkar trivas väldigt bra också. Vi håller honom i skuggan och där är han varm men aldrig svettig. Dessutom är det så lugnt överallt, jag har ju att jämföra med när vi åkte till Turkiet i augusti och det var blodigt krig om solstolar och smockfullt med folk överallt. Enda minus nu är att poolen kunde vara lite varmare.

//The best thing we did was go off-season. The weather is perfect for me (and Sam). He’s always warm but never sweaty. And things are so calm everywhere, I love it. //

d4d1

Idag har vi haft en glad liten kille. Han tycker att det är härligt med semester! //Sam thinks being on vacation is really great!

4 comments

Kommentera

