Årets andra grillning

k5

Vilket väder det var i lördags! Helt underbart. Kändes som ett brott att stanna inomhus så vi gick ut och grillade till middag. Det blev den andra grillningen detta året, och Sams andra någonsin. Hoppas snart att det blir så många att jag tappar räkningen.

//We had the most wonderful weather here on Saturday. Felt like a crime to stay indoors so we went out and had BBQ for dinner. This was our second one this year, and Sams second one ever. Hopefully soon we’ll do so many that I’ll loose count. //

k1k2

Japp, den där fotomodellen är min man. // Yep, that male model is my husband.

k3

Vi har en minigrill som funkar utmärkt! Bara att bära med sig dit man ska. // We have a miniture grill and we love it. We just carry it with us wherever we want to go. 

k4k7k8k9k10

Grillat är så gott. Jag hade gjort pastasallad och så hade vi majskolvar som är min favorit. Älskar det!

//Our food! I made a pastasalad and we had corncobbs – my favorite. //

k12

Vårt lilla troll. Hans mössa åker ALLTID på sne. //Sams hat never stays in place. 

k13k14

Vi fick sällskap under middagen av Gustavs syster Linnea, hennes man Micke och deras tjej Nova. Det var trevligt!

//We were joined by Gustavs sister Linnea, her husband Micke and their little girl Nova. They made for nice company! //

k15k16

Sam var helt däckad när vi kom hem. Kolla bara på den där sovande ängeln. Vi kan ju låtsas som att han inte vaknade när vi klädde av honom (pigg av sin lilla powernap) och lekte rövare i en timme innan vi lyckades få honom att somna om.

//Sam was completely beat when we got home. Look at that sleeping angel! We can pretend like he didn’t then wake up, energized by his powernap and that it took an hour to put him back to sleep. ;) //

10 comments

  1. Så härligt och gott med grillat. Har varit så sugen på det och dina bilder gör inte saken bättre. Underbar bild när du står och posar glatt och Sam skriker för full hals, haha… Visst är det härligt när man kommer hem och de är totalt slutkörda

  2. Jättehärliga bilder. Flera såna vackra dagar vill vi ha!! Jag höll själv på lite ute vid min lilla trädgårdsplätt – & så var jag hundvakt också. Vi njöt av solen bra länge vi med…
    Åh, den grillade majskolven ser så god ut – också en av mina favoriter.
    Men bästa bilderna var på en härligt däckad Sam… raringen… ;)

    1. Förutom pasta är det tomat, gurka, morot, rödlök, avokado, cornichoner och fetaost (sådan där i olja med lite smak). Sedan blandade jag i creme fraiche, majonnäs och lite dijonsenap. Enkelt och gott!

Kommentera

