Inbyggd skoförvaring

Detta är nästa delmål av vårt garderobsprojekt och ett som jag personligen blev mycket nöjd med. Jag ville få en bättre förvaring för mina skor (som bara låg i en stor hög i botten) och blev inspirerad av ett sådant HÄR skåp från Ikea. Jag sa till Gustav att vi kanske kunde använda samma princip, sätta dit tre lister för att ställa skorna upp istället. Sen kom vi på att vi redan hade ett hyllplan från överskåpet som vi inte skulle använda, det var ju redan perfekt bredd så det var bara att såga i tre.

//This is the next part of our closet upgrade and one that I personally am very pleased about. I wanted to get better storage for my shoes and was inspired by this from Ikea. I told Gustav that we could maybe use the same principle and put three lists at the bottom to store my shoes between. Then we remembered we had a shelf we weren’t using from one of the upper cabinets. It was already the perfect width, so we just had to saw it in three. //

sko1 sko2

Vi (Gustav) installerade på plats med hjälp av sådana där vinklade hållare på baksidan. Tyvärr upptäckte vi att hyllan var ihålig så en av dem fick inte den finaste kanten. Men det kändes okej, står ändå skor över.

//We (Gustav) installed them with some L-brackets on the backside. One of them got an ugly top but we feel okay about that, there’s shoes covering it anyways. //

sko3

Målade i vitt. //Painted it white. 

sko4

In med skorna. Detta moment älskade jag. // Put my shoes in there and really loved this part. 

sko5

Hade en liten assistent som gärna hjälpte till (att riva ut). // Had my litte assistant ”helping” me out. 

sko9

Jag fick plats med alla skor och är så nöjd. De där hyllorna rymde mer än jag trodde och nu kommer de undan så fint. Inga mer stökiga skohögar för mig!

//It can hold all my shoes and I’m so happy. They go so nicely in there. No more messy piles of shoes for me!//

6 comments

  1. Riktigt snyggt och smart! Jag håller på här hemma och kommer inte på några bra lösningar just nu och det känns lite trist, men det kommer väl =)

  2. Vad bra det blev! Skulle verkligen också behöva hitta ett bra sätt att förvara mina en miljon skor på

Kommentera

