I want to squeeze you, please you, wrap my hand around you

Untitled-1
Det perfekta handavtrycket.

Blev så full i skratt när jag skulle göra en äggmacka igår. Tog fram tuben med majonnäs som passade så perfekt i min hand och så klämde jag som jag alltid gör. Grejen är att Gustav blir helt tokig på det där, att jag alltid börjar trycka i mitten på alla tuber istället för längst bak.

Ibland försöker jag vara en ögontjänare och duktigt rulla mig framåt när han tittar på men sanningen är att jag tycker att det är så härligt att klämma där den är som tjockast. Inte alls samma känsla när man måste truga fram innehållet hela vägen. Så resultatet är att alla våra tuber ser ut som på bilden ovan. Tills man blir tvungen att fixa dem för att få ut det som finns kvar men då har man ju i alla fall fått njuta och klämt som man velat medan man kunde.

Jag tycker att det är ganska roligt när man börjar tänka på alla småsaker som kan vara irriterande och man inser vilka småsaker det egentligen är. Okej, alla kanske inte känns så roliga i stunden. Men när man säger dem högt eller pratar om det så blir det rätt kul ändå. Det är lite som när man är rädd för något och så berättar man det för någon och inser hur fånigt det låter.

//One of the things that really drives Gustav crazy is how I always press down at the middle of the tube instead of at the end. But I can’t help it, it’s a great feeling squeezing where it’s the fattest. Right now all our tubes have the perfect shape of my hand, haha. We always have to even them out eventually but atleast then I got to enjoy doing it how I like it while I could.

I think all those small things that can be annoying are pretty funny once you stop and think about how small they really are. All of them may not feel so amusing in the moment, but saying them out loud or talking about it makes it pretty funny in the end. It’s a little like when you’re scared of something and you’ll tell someone and realize how ridiculous it sounds (or atleast that’s me since I have a lot of silly fears). //

4 comments

  1. Kom att tänka på denna lilla versen som jag hittade på nätet förut till ett nygift par…

    ÄKTENSKAPET HÅLLS IHOP PÅ MÅNGA OLIKA SÄTT
    ETT ÄR ATT KLÄMMA TANDKRÄMSTUBEN RÄTT

Kommentera

