Just nu

juju3

Några saker som händer just nu:

  • Är fortfarande helt kär i Sams nya tänder. Varje gång han ler vill jag pussa sönder det där lilla ansiktet.
  • Vi har bokat resa till Cypern! Vi åker om två veckor och jag längtar jättemycket, ska bli så skönt att få inviga våren med lite riktig värme.
  • Som ni kanske ser gjorde jag om layouten på bloggen. Mina systrar sa att jag gör det hela tiden men nu känner jag mig nöjd.
  • Kan inte fatta detta väder. Igår snöade det under natten. :(  Fast när jag tvättar sommarkläder och tänker att vi ska få använda dem om två veckor så känns det lite bättre.
  • De två garderoberna som är vårt pågående projekt har stått ganska stilla hela veckan. Men idag hoppas jag kunna hugga in så att vi kommer en bra bit på vägen.
  • Så till sist, Sam har utökat sitt ordförråd och kan nu säga både ”pappa” och ”hej”. Det senare har blivit hans favoritord och det är det första han säger på morgonen och sedan används det flitigt under hela dagen. Det gulligaste användandet hittills var när han träffade sin kusin Karl och de låg på magen vända mot varandra och pratade. Alltså låg bara och sa ”-heeej” fram och tillbaka. Önskar att jag filmade!

juju4

//Some things that are going on right now:

  • I’m still so in love with Sams new teeth. Everytime he smiles I just wanna shower that little face with kisses.
  • We’ve booked a trip to Cyprus! We leave in two weeks and I can’t wait to get some warmer weather. 
  • As you might be able to tell, I changed the layout on this blog. My sisters says I do it all the time but now I’m happy with it so it should stay like this. 
  • I really can’t believe this weather we’re having in Sweden. Yesterday we woke up to snow. :( But as I’m washing our summerclothes and know we’ll get to use them in two weeks I feel a little bit better.
  • Our two closets that is our current project hasn’t been moving much this week. But today I’m hoping we can dig in and get some things done.
  • Sam has added another word to his vocabulary and can now say ”pappa” (daddy) and ”hej” (hi). His new word is his favorite and he will start every day by telling us and then use it frequently during the day. The cutest thing so far was when he met his cousin Karl and they were on their stomachs facing each other, talking. And by talking I mean saying ”heeeey” back and forth. I wish I got that on film!//
One comment

Kommentera

