En onsdag med trerätters

I onsdags bjöd mamma in till trerättersmiddag för att fira Mästerkock-finalen. Det var så gott! Jag kunde tyvärr inte stanna för att kolla på själva avsnittet senare, men jag fick i alla fall njuta av maten. Jag hade kameran med mig och försökte dokumentera allt det goda, nedan ser ni mitt försök på det. Mums alltså.

//On wednesday mom invited us to a three course dinner to eat before the swedish Masterchef-finale. It was so yummy! I brought my camera to try and document all the tasty things. Seriously so good, all of it. //

3030b30f30c30d30e

Menyn:

Blomkål och palsternacksoppa + chèvretoast med honung och pinjenötter.

Ungsbakad laxsida med potatis och grönsallad.

Marshmallowfyllda persikohalvor med pistagenötter.

//Menu:

Cauliflower and parsnipsoup + chèvretoast with honey and pinenuts.

Baked salmon with potatoes and green salad.

Peaches with marshmallow-fluff and pistachios.//

One comment

Kommentera

