Första grillningen i skogen

I måndags bestämde vi att vi skulle ut i skogen och grilla. Det blev mycket barndomsminnen för mig, det var många år sedan jag gjorde det senast. Det hänger ihop med att jag tycker att det är jobbigt att bli kladdig och när saker är smutsiga och leriga, men jag blev riktigt förvånad. Det kändes så idylliskt och härligt att sitta ute och jag njöt verkligen. Får nog bli lite mer skogsmulle för Sams skull!

//On monday we decided to go out into the forest for some hot dogs. That brought back many childhood memories for me, it’s been a long time since I last did that. I normally have a problem with getting sticky hands and when things are dirty and muddy but I ended up so suprised at how much I liked it. It felt so idyllic and I had a great time. I think I will try to get out and enjoy nature more from now on, if not only for Sams sake! //

gr22gr19

Sam verkade tycka om det. Det var nog härligt att komma ut i friska luften för en kväll och det var helt underbart väder. Lite vårkänsla…nästan. Jag och Gustav tyckte att det var ganska härligt vi med.

//Sam seemed to enjoy being outdoors for an evening. The weather was wonderful. Felt like spring…almost. So me and Gustav enjoyed it too. //

gr25gr24gr3

Tre stycken fina syskonbarn på plats. Tyra, Marta och Nils.

//My two lovely nieces Tyra and Marta plus my nephew Nils. //

gr4gr26

Alla barn gillar Gustav. Jag har lärt mig att det bara är så, även om ingen av oss känner barnet så dras de till honom direkt. Men jag förstår varför för han är väldigt rolig och leker med dem samtidigt som han har sådant tålamod och kan sitta och prata och lyssna på dem jättelänge. En jättebra pappa, Sam har fått det bra. :)

//All kids like Gustav. He’s got something special that they can sense because even if we’re both strangers they’ll run to him instead of me. But I can see why because he’s fun and will play with them and at the same time he’s got such patience and can sit down to talk and listen to them for a long time. A great dad, Sam lucked out. :) //

gr23gr8gr9

Måste ju dokumentera vår grillning. På den sista bilden är korven som jag gjorde till Gustav (av kärlek vill jag lägga till). Men jag var lite otålig och tyckte det var obekvämt att sitta och grilla så den var visst lite för ogrillad för hans smak. Fick jag senare höra…

//I made that hot dog for Gustav (out of love I might add). But I got a bit restless actually grilling it over the fire so when he got it I guess it wasn’t all that done. He later told me…//

gr13

Sen gjorde jag en korv till mig själv och tappade den i glöden ungefär femton gånger. Men korven blev faktiskt god, aska och allt.

//Then I made one for myself and dropped it into the fire about fiften times. It tasted good though, ashes and all. //

gr7gr20

Två av mina systrar var där, Johanna och Emelia. De var roligt sällskap som vanligt! Emelia hade lånat pappas jacka, syns det? ;)

//I had two sisters there, Johanna and Emelia and they were great company as usual! Emelia borrowed dads jacket, can you tell? :)//

gr14gr15

Till efterätt blev det grillade (brända) marshmallows och mammas goda bananpaket. De här gjorde hon alltid till oss när vi var små. Man tar en banan och lägger i bitar av choklad. Sen packar man in i folie och lägger i glöden så att det smälter. Det är jättegott om ni inte smakat redan.

//Mom always made this for us when we were kids. You take a banana and slice it open to put chocolate in it. Then wrap it up and put it in the warm coal so it melts. It’s so good! //

gr18

Den bästa mamman som finns!

//The best mom there is!//

gr16gr17

Emelia är en träkramare och Gustav fäktas lite med Marta.

//Emelia is a tree hugger and Gustav does some fencing with Marta. //

gr21b

Sen var det dags att gå hem. Blev en väldigt härlig kväll ute i naturen, lera och allt.

//Then it was time to go home. Was a lovely evening out in nature, mud and everything. //

2 comments

Kommentera

