Garderobsremake – DEL 1

Vi har skrivit en lista på allt vi vill fixa här hemma, och där var alla våra garderober inkluderade. De är bruna från 70-talet och dessutom är många av dem stökiga med osorterade grejer. Så vi vill fixa till det och göra så att vi utnyttjar utrymmet bättre. Vi tycker väl inte att det är det roligaste jobbet så vi gör några i taget. Först ut var två stycken som finns i en liten passage innan Sams rum. Där finns det totalt fyra garderober men vi skulle vilja ta bort två av dem. Så nu är målet att få in innehållet i dem på andra ställen. Vi får se hur vi lyckas!

//On our list over things to do around here we have all our closets. They’re ugly from the 70’s and some of them are pretty messy too. It’s not the most exciting project so we decided to do a little at a time. We’re starting with these two that are in a little passage next to Sams room. The passage has 4 closets, but our goal is to remove two of them and fit the content of them elsewhere. We’ll see how we do! //

g2

Till vänster ser ni vad vi började med. Så det första vi gjorde var att plocka ut allt och gå igenom det. Redan då kunde vi göra oss av med så mycket. Allt det där i nedre avdelningen till höger försvann t.ex. Sen målade vi vitt. Det blev stor skillnad direkt!

//To the left you’ll see what we started with. So the first thing we did was just to empty the closets and go through the things. We could get rid of so much and found better places for the rest. Then we painted it white and it made such a difference! //

g3

Jag skrev om att jag gick och köpte de här lådorna tidigare. Sen var det bara att fundera lite över vad vi kunde lägga i dem och sedan plocka ihop. Jag blev verkligen så förvånad. Detta är 10 lådor med grejer som vi behövde lägga undan, allt det får plats i ett överskåp. Där vi tidigare bara hade lite smågrejer. Jag tyckte verkligen att det var en jättebra känsla att kunna få undan så mycket.

Sen hade jag ganska kul åt en låda som har mitt årsförråd av tamponger  (jag vann det), jag tänkte bara kalla den för TAMPONGER. Men så såg Gustav det och blev helt förfärad. Så fick den inte heta! Nu heter den KVINNLIG HYGIEN istället och det låter så formellt och olikt oss att jag skrattar varje gång jag ser den.

//I mentioned getting these boxes in an earlier post. Then it was just a matter of going around and collecting things we wanted out of the way. Since it would be stuffed away I made sure it was things we don’t need to keep handy. In total these are 10 boxes filled with things and they all fit into one cabinet, a place where we just had some random stuff before. Such a great feeling, now we’re using the space so much better. //

 g5

In med allt i ena skåpet. Mitt fyllningsvadd fick även plats där, den hör ihop med sylådan.

//In it goes. I also got room for some stuffing, it belongs to the sewing-box. //

g6

I det andra överskåpet la jag extratäcken/kuddar samt våra mellanstora resväskor. Alla de här sakerna tog upp ganska mycket plats i de garderoberna som vi vill ta bort så det är ett steg i rätt riktning att de får plats här istället.

//In the second cabinet i put our extra pillows and duvets along with our medium sized bags for luggage. All these things took up a lot of room in the closets we wanna remove so it was great to be able to fit them in here instead. //

g7

Och det är så långt vi har kommit nu. Fortsättning följer…

//And that’s how far we’ve come for now. To be continued…//

10 comments

  1. Musraketer är annars ett bra ord för tamponger :) Det kom vi på någon gång på högstadiet och har levt med sedan dess (är nu 23 år). Ganska logiskt om du tänker efter och föreställer dig att snöret är en eldflamma bakefter ;)

  2. Ha-ha-hah… roligt det där ang. tampongerna… En arbetskamrat kallar dem för ”plugg” ;D

    Vill tipsa dig om Vakuumpåsar som gör att du får plats med mer i garderoberna.
    Har själv beställt mina just här: http://www.smartasaker.se/vakuumpasar.html
    De är jättebra, har inte släppt in nån luft alls. Min mamma fick såna av mig också.
    Sen köpte hon liknande på andra ställen, men de blev fyllda med luft ganska snart.

    Fint du har gjort, ordning & reda – me likey!! :)

    1. Tack!! Har ju hört om de där påsarna men inte vetat hur man ska välja, vad bra att du kan tipsa om några som funkar. Skall kollas in!

  3. Vad duktig du är!,! Får oss andra att framstå som latmaskar. ( måste städa vår garderob snart också, den börjar växa igen)

  4. Jag älskar dina hemmarfixarprojekt, det blir så fint och man blir så inspirerad :) jag ska också försöka ta tag i något projekt i helgen!

Kommentera

