”-Pappa”

4c2

I söndags låg Sam och Gustav och busade i sängen tillsammans medan jag var uppe. Efter en stund kom jag för att hämta Sam och säger till honom ”-Har du busat med pappa nu?”. Sam svarar ”Pa-Pa”. Jag tappar hakan och säger ”-Men Sam! Sa du PAPPA?” och han tittar på mig och säger ”-Pa-Pa” igen. Detta följs av två föräldrar som nästan hoppar upp och ner, tar fram kameran, börjar filma medan Sam skrattande upprepar sitt första ord.

Gustav är så stolt som man bara kan bli och han har redan gått runt och berättat för alla vad Sams första ord blev. Så irriterande! Nej, skojar bara, jag är precis lika stolt jag med. Sam säger pappa ungefär 20 gånger om dagen nu och det är hans enda svar om man ställer honom frågor. Och när jag pratar med honom så ser jag hur han försöker härma och munnen jobbar på att forma orden. Detta är min lilla kille som börjar bli stor alltså.

//Last sunday I asked Sam if he was having a good time with his daddy when he answered ”Pa-pa”. His first word! Now he says it all the time and we are both so proud. I love hearing him try to mimic me, and although he’ll answer PA-PA to anything I’ll ask him I can see how he’s trying to form the words in his mouth. My little guy is growing up. //

4c34c4

Tänk vilken fin pappa Sam har fått, jag ser hur fäst han är vid honom och hur mycket han älskar att vakna och se honom där eller se hur han stiger in genom dörren efter jobbet. Det blir lika glad överraskning varje dag. De gillar varandra de där två grabbarna och det tröttnar jag faktiskt aldrig på att se.

Bilderna är från innan påsk när Gustav och Sam låg och sov tillsammans, tills en av dem vaknade och var på festhumor. Gissa vem?

//Sam has the best dad and I can tell how much he loves him and loves waking up next to him or see him walk through the door when he comes home from work. That’s something I’ll never get sick of witnessing. The pictures are from before easter when Sam and Gustav took a nap together. Then one of them woke up and wanted to party. Guess which one? //

2 comments

Kommentera

