Skärtorsdag

13

Jag är jättedålig på att dekorera för påsk men i år gjorde jag i alla fall en kaningirlang och hängde upp. Det får räknas som påsk här hemma. På lördag ska vi på påsklunch hemma hos mamma och pappa, det blir roligt. Jag tog på mig att baka kakor för jag hittade ett recept som såg så gott ut. Jag översätter det från engelska (med lite justeringar) så om det blir lyckat lovar jag att dela med mig av det här.

//I’m really not good at decorating for easter but atleast this year I made a bunnygarland and hung over our mirror. I consider our home decorated now. ;) On saturday we will go to my parents house for easterlunch and I’m looking forward to that. I’ll be baking cookies to bring. //

131 132

Försök på självporträtt med Sam. Ni ser ju hur det blev. Men den sötaste i familjen kom med så jag räknar nog dem som ganska bra ändå. Sam, du är gulligast i hela världen!

//Tried to take some shots of me and Sam but yeah, you see how they turned out. Though I did caught the cutest member of this family so I’ll  consider them a success anyway. //

133

Igår gick jag fram och tillbaka till ÖoB (6 km!) för att köpa de här lådorna. De är till vår garderob som vi håller på med. Det som är annorlunda med att vara hemma på dagarna är att jag älskar random saker som ockuperar min tid. Så en långpromenad för att bara titta på lite lådor och strolla runt på ÖoB lät som en riktigt bra idé just då.

//I went for a 6 km walk just to buy these boxes. They’re for our closet that we’re upgrading. The thing about being home all day is that I often love random things that passes time. So going for a long walk to check out some boxes sounded like a really good idea. //

5 comments

    1. Haha nej…de är samma färg. Det är solljuset som har hamnat på det ena så att det ser ljusare ut än det andra. Tänkte inte ens på det själv men nu ser jag ju att de ser olika ut på bilderna!

  1. En girlang är mer än vad jag hunnit med. Längtar efter att smaka kakorna! + sam är fin men det vet han/du nog redan ;)

Kommentera

