Badrumsskåpet

Den här veckan tog jag mig an ett mindre projekt att få bättre ordning i vår badrumsskåp. Tyckte att det blev stökigt så lätt och dessutom såg ganska tråkigt ut. Så det fixade jag till med några småsaker.

//Tackled a smaller project this week to improve our bathroom vanity. It didn’t look that nice and also got messy very quickly so I did a few things to get that under control. //

yhtyhy2

Såhär blev det! Slängde allt onödigt som vi inte använder och sorterade upp resten.

//I threw out all the stuff we never use and organized the rest. //

m1

Jag satte upp magnettejp för mina hårnålar som ALLTID förvinner. Är så nöjd med den lösningen, nu sitter de på plats. Fungerar verkligen jättebra. Sen tog jag glasburkar som vi hade hemma, pyntade med lite dekorativ tejp och fyllde dem med sminkgrejer.

//Put all my bobbypins on a magnetic strip and I love it. They always disappear but now I know exactly where they are, and where to put them when I’m done, it works out great! Then I used glasscontainers that we had around the apartment, put some decotape on them and used them for my make-up. //

yhyrrrrrrrrrrrr

Det som alltid blir stökigt i skåpet är småsakerna som vi använder varje dag. Så därför gjorde jag varsin korg till oss som vi kan fylla med sådant som vi vill ha nära till hands och alltid veta vart vi ska lägga det. Gjorde etiketter i photoshop för att pimpa upp dem lite med.

Nu känns det mycket fräschare och enklare. Tog inte lång tid men alla småsaker som blir gjorda här hemma är jag nöjd över. Gustav gillar det med!

//The things that always end up all over the place are the things we use everyday. So I made us each a basket to fill with products we want close by. Also made two labels in photoshop to make it a bit nicer to look at. It wasn’t a big project and didn’t take me a long time to finish, but I really like how much easier it is to keep it looking neat now. Gustav really likes it too which is a plus of course. :) //

5 comments

  1. Skulle du kunna berätta vad man behöver för att kunna göra egna etiketter? Förutom photoshop alltså, är det nån speciell skrivare och papper? :) Och så undrar jag också vart du köpt den fiffiga dekorationstejpen?

    1. Nej, jag skrev bara ut på vanligt papper i vanlig skrivare. Sedan laminerade jag dem för att de skulle hålla bättre. Och fäste med kludd på korgarna. Tejpen har jag köpt för länge sedan på Ullared men det finns nog i de flesta pappershandlar. :)

Kommentera

