Sommar nu, tack.

hnh6Juli förra året. Glad nybliven mamma.

Längtar så mycket till sommaren, kan inte ens minnas senast jag gjorde det lika mycket som nu. Det känns bara som evigheter sedan jag verkligen fick njuta. Förra sommaren försvann mest för att jag var höggravid och sen födde jag barn. Med all tid inomhus och ny bebis sa det bara poff! och sen var den borta.

I år känns det som att det kommer bli extra bra. Vi har ju Sam, han blir äldre och ska fira sin första födelsedag! Extremt läskig tanke bara, hur kan han vara så stor? Gustav lämnar in sina veckor för semestern på jobbet, jag kollar resor, inhandlar sommarvagn och sommarkläder. Tycker om det väldigt mycket, så mycket roligare än att köpa höstkläder. Undrar varför? ;)

Satt och tänkte på förra sommaren och kom på en av höjdpunkterna (förutom det självklara att vi fick världens finaste lilla kille förstås). Det var när Sam var tre veckor gammal och vi gick ut med honom för första gången. Vi promenerade hem till min syster Johanna som hade grillfest. Alla mina syskon var där, solen sken och det var så härligt. För några timmar glömde jag bort att jag hade ont och var trött, det var bara så mysigt att sitta där med en ny bebis. Livet förändras ju så mycket men just då kändes allt som vanligt, bara extra kul.  På vägen dit när jag gick bredvid Gustav och vi hade Sam sovandes i barnvagnen så tänkte jag faktiskt att allt var ganska perfekt just då. Det kändes så.

Tog några bilder den dagen så jag tänkte att jag kunde lägga upp dem nu. Lite tidig sommarkänsla!

//I really want summer now, feels like it’s been a long time since I got to enjoy it. Last summer kind of vanished with me being so pregnant and then giving birth. It was a lot of staying indoors. This year I can’t wait, Sam is getting older and we’ll get to celebrate his first birthday! Such a scary thought though, HOW is he so big?  One of my best memores from last summer was when Sam was three weeks old and we went out for the first time to my sister Johanna. She was having a BBQ-party and all my siblings were there. Life changes so much when you have a baby but for a few hours everything felt like normal, only slightly better. Walking there with Gustav and Sam I really felt like things were perfect just then. Here’s some pictures from that day. //

hnh1
Alla åtta! // All eight of us

hnh3
Emelia och Nils // Emelia with Nils

hnh4
Mina systerdöttrar var väldigt nyfikna på sin nya kusin // My nieces were very curious about their new cousin.

 hnh5
Matilda håller. Kolla på den där lilla plutten! // With Matilda. Look how tiny he was!

3 comments

  1. Det var en fantastisk dag! och vad kul det ska bli att fira sam 1 år!! men lovisa vilka hemska bilder på mig haha, kolla min min på gruppbilden haha…

    1. Haha förlåt!! Jag hade bara två bilder på alla innan Olof gick iväg…och du gjorde en sån min på både. Men den på dig och Nils var ju fin, den fick kompensera! ;)

  2. Åh, detta är ett fint minne för mig med. En sån härlig dag med god mat och familjehäng. Men håller med emelia, haha ingen bra bild på gruppfotot. Jag ser ganska sur ut också för den delen. Hur som helst. Underbar dag och jag kunde inte längta mer efter våren och sommaren!!

Kommentera

