Projekt tavelvägg (del 5)

Om ni börjar tröttna på mina tavelfix så kommer det snart vara slut. Har bara en kvar att göra om, det är en print och jag väntar bara på att våra patroner till skrivaren ska komma. Sen är jag klar med allt! Satte två veckor som mål och det ska jag nog klara. Nu är det bara att få upp allt på väggen, tror att jag och Gustav kanske kan göra det nästa helg. :)

//Two more frames that I’ve remade for my gallerywall. Now there’s just one more to do, a print and I need to wait for our new ink cartridges to arrive first. I hope that me and Gustav will get them all up on the wall next weekend. //

tavd1 tavd3

Den första ramen målade jag ränder på och satte in en bild på Gustav och Sam. Blev inte jättenöjd med mina ränder, det läckte igenom och blev lite wonky. Men sånt är livet (kan ju alltid måla om den ifall jag stör mig jättemycket på det när den sitter uppe). Den andra målade jag vit och ramade in scrapbookpapper.

//One with stripes, they didn’t come out as crisp as I wanted but I’ll leave it for now. I can always redo if it bothers me once it’s up on the wall. The other one I painted white and framed some scrapbookpaper. //

3 comments

  1. Inget fel på det där tavlorna ju! :)
    Och grejen med saker man gör själv är ju att det ska synas att det är hemmagjort…annars kunde man ju lika gärna köpt alls. Dina ränder blev superbra!

Kommentera

